Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0014 INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Bu ders uluslararası markalarla ilgilidir – uluslararası markaların neden önemli olduğu, tüketiciler için neyi temsil ettikleri ve firmaların bunları doğru bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiği gibi konular bu dersin konularıdır. Ders, marka, marka değeri ve uluslararası marka yönetimi konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlar. Uluslararası marka değeri oluşturmak, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımı ve uygulanması konuları ele alınır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is a brand? - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Why do brands matter? - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Can anything be branded? - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta What are the strongest brands? - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Branding challenges and opportunities - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Branding challenges and opportunities - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Corporate brand personality - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Corporate brand personality - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Identifying and establishing brand positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Identifying and establishing brand positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Defining a brand mantra - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Understanding brand engagement - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Understanding brand engagement - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, günümüzün dinamik, hızla değişen toplumunda markalaşmanın önemi hakkında temel bir anlayış geliştirirler.
ÖÇ-2Öğrenciler, markalaşmanın ve bunun uluslararası kuruluşlar için değer yaratmasının önemini anlarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, günümüzün küresel ve yüksek derecede rekabetçi pazarında markalaşma zorluklarını ve fırsatlarını öğrenirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, pazarlama uygulayıcılarının kullanabileceği marka stratejisinin ve markalaşma fırsatlarının çeşitli unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, marka oluşturma örneklerini analiz eder ve stratejik çözümler geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5