Bu ders uluslararası markalarla ilgilidir – uluslararası markaların neden önemli olduğu, tüketiciler için neyi temsil ettikleri ve firmaların bunları doğru bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiği gibi konular bu dersin konularıdır. Ders, marka, marka değeri ve uluslararası marka yönetimi konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlar. Uluslararası marka değeri oluşturmak, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımı ve uygulanması konuları ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is a brand?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Why do brands matter?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Can anything be branded?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
What are the strongest brands?
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Defining a brand mantra
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, günümüzün dinamik, hızla değişen toplumunda markalaşmanın önemi hakkında temel bir anlayış geliştirirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, markalaşmanın ve bunun uluslararası kuruluşlar için değer yaratmasının önemini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüzün küresel ve yüksek derecede rekabetçi pazarında markalaşma zorluklarını ve fırsatlarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazarlama uygulayıcılarının kullanabileceği marka stratejisinin ve markalaşma fırsatlarının çeşitli unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, marka oluşturma örneklerini analiz eder ve stratejik çözümler geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.