Bu ders tüketici davranışı çalışmalarına bir giriş sağlar ve öğrencilere alanın teorik ve pratik yönlerini tanıtır. Tüketici davranışının genişliğini gösterir ve hayatımıza dokunmanın birçok yolunu vurgular. Ayrıca, akademik bir disiplin olarak tüketici davranışında mevcut olan kavramlar arasındaki farklı ilişkileri anlamak için kullanılabilecek yapısal çerçeveyi de inceler. Derste ayrıca tüketici karar verme süreçlerinin sıralı sürecini - problem tanıma, bilgi arama, değerlendirme, seçim ve karar sonrası süreçleri de incelenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 09:30-12:30, Basınekspres Kampüsü, A-502.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Noel, H. (2009). Consumer Behaviour. London: AVA Publishing.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
What is consumer behaviour?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Ethnic, religious and group influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Ethnic, religious and group influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Class, age and gender influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Class, age and gender influences
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Consumer motivation, perception and attitude
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Consumer motivation, perception and attitude
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Consumer knowledge and memory
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Consumer knowledge and memory
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
The consumer as a decision maker
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
The consumer as a decision maker
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ve şekillendiren faktörleri tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, tüketici davranışı bilgisinin pazarlamaya nasıl uygulanabileceğini gösterir.
ÖÇ-3
Öğrenciler, tüketici davranışı araştırmalarının nasıl yapıldığını ve pratik bilgiye nasıl dönüştürüldüğünü anlarlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, tüketici davranışı kavramları ve uygulamaları hakkında eleştirel, bağımsız ve yaratıcı düşünmeyi öğrenirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlamacıların tüketici davranışları bilgisini pazarlama stratejilerinde nasıl kullandıklarına dair örnekleri tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.