Başarı için stratejik düşünme, yenilik ve strateji ihtiyacının öneminin anlaşılması. Stratejik düşünme ve yenilik ilişkisinin, etkili yenilik ve rekabet avantajı için öneminin vurgulanması. Her kavramın açık ve gerçekçi bir görüntüsünün oluşturulması. Yenilikçi kurumların ve bireylerin öne çıkan özellikleri üzerinden yenilik için uygun ortam ve yönetim modellerinin açıklanması.
Ön Koşullar
İngilizce Anlama/Okuma/Yazma
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
İngilizce Anlama/Okuma/Yazma, Derse Katılım
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 13:00 - 14:30 Basın Ekspres Yerleşkesi, B Blok, Oda 6K-07
k.okatan@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar
Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2005). Managing innovation integrating technological, market and organizational change. John Wiley and Sons Ltd.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş ve Tartışma
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
2. Hafta
Yenilik Kavramı
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
3. Hafta
Yenilik Türleri ve Dereceleri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
4. Hafta
Yenilik Liderliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
5. Hafta
Stratejik Düşünme
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
6. Hafta
Strateji ve Yenilik
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
7. Hafta
Arasınav
8. Hafta
Yenilik Yönetimi Modelleri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
9. Hafta
İç Yenilik yetkinliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
10. Hafta
Dış Yenilik yetkinliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
11. Hafta
Yenilikçi Şirketlerin Öne Çıkan Özellikler
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
12. Hafta
Yenilik Yönetimi Stratejileri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
13. Hafta
Yenilik Yönetimi Stratejileri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
14. Hafta
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler yeniliğin iş dünyası, ekonomi ve toplum üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirebileceklerdir.
ÖÇ-2
Öğrenciler yeniliğin çeşitliliğini, kapsamını ve karmaşıklığını değerlendirerek yenilik yönetimi ile ilişkili konuları, sorunları ve teknolojileri tartışabileceklerdir.
ÖÇ-3
Öğrenciler yenilik ile ilişkili çeşitli teorilerin, modellerin ve kavramların arasındaki bağları, ilişkileri ve birliktelikleri betimleyebileceklerdir.
ÖÇ-4
Öğrenciler kurumların yenilik deneyimlerini ve uygulamalarını akademik teorilerle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları karşılaştırabileceklerdir.
ÖÇ-5
Öğrenciler eleştirel düşünce becerilerini sunumlar yoluyla değişik iş durumlarına uygulayabileceklerdir.
ÖÇ-6
Öğrenciler stratejik bakış açısı kazanıp, yeni ürün, yöntem ve süreç geliştirmede kullanabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.