World Wide Web'de e-ticaret yapmak; elektronik ticarette yenilikçi iş modelleri;
İşletmeden Müşteriye ve İşletmeden İşletmeye dijital ticaret; web sitesi kullanılabilirliği için yönergeler;
İnternet pazarlaması ve reklamcılık; arama motoru optimizasyonu ve karlılık için arama motoru pazarlaması;
Web istatistikleri ve analitik;İnternette güvenlik sorunları.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Thursday, 13:00-14:50, BK B-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi/Mondays, 15:00-16:30, BK B-8/4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunumlar, münazara ve öğrenci sunumları
Temel Kaynaklar
Kenneth C. Laudon and Carol Guercio Traver, E-Commerce 2018: Business, Technology, Society (14th Edition), Pearson 2018,
Gary P. Schneider, Electronic Commerce (12th Edition) , Cengage Learning 2016
Diğer Kaynaklar
Ek okuma dokümanları, vaka analizleri ve diğer materyaller
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
E-Ticarete Giriş
Ders anlatımı ve tartışma
2. Hafta
İnternet Altyapısı: İnternet ve www teknolojisi
Ders anlatımı ve tartışma
3. Hafta
E-Ticaret Varlığı Oluşturma
Ders anlatımı ve tartışma
4. Hafta
E-Ticarette İş Modelleri ve Kavramları
Ders anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Web Üzerinde Pazarlama
Ders anlatımı ve tartışma
6. Hafta
E-Ticarette İletişim ve Analiz
Ders anlatımı ve tartışma
7. Hafta
E-Ticaret Çevresi: Yasal, etik ve vergi konuları
Ders anlatımı ve tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Sosyal ağlar ve online medya
Ders anlatımı ve tartışma
10. Hafta
E-Ticarette Perakendecilik ve Analizler
Ders anlatımı ve tartışma
11. Hafta
E-Ticarette Güvenlik ve Ödeme Sistemleri
Ders anlatımı ve tartışma
12. Hafta
E-Ticaret Planlaması
Ders anlatımı ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
E-ticaret kavramlarını tanımak
ÖÇ-2
E-ticaret iş modellerini ve uygulamarını tanımak
ÖÇ-3
E-ticaret planlaması ve yürütülmesi faaliyetlerini sağlamak
ÖÇ-4
E-ticaret iş planlarını yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.