To provide the ability to read and understand the French written scripts with the usage of the dictionary when necessary. To make sure, shopping, road description and daily conversations can be done.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Short repeating on subjects including French 1. Examples from second and third present tense conjugations.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
2. Hafta
Studies on the effects of accord on participial verbs caused by personal pronouns in simple past tense use, explanations on all verbs’ “simple future tense” conjugation. Distribution of new copies that include new vocabulary information and sentence exercises with future tense verbs. Reading exercise and question-answer practice. Assignments
Oral presentation, Written examples, Recitations.
3. Hafta
Explanations about time and place adverbs, indefinite pronouns, using them in a sentence, examples of how to use time and place adverbs in future and past tense sentences.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
4. Hafta
Explanation of story tense and examples about using it with simple past tense. Remembering signal adjectives, explanation possessive pronouns and signal pronouns. Assignments about all subjects.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
5. Hafta
Practices on signal adjectives and pronouns, time and place adverbs and possessive pronouns. Reading pieces and question-answer exercises.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
6. Hafta
Midterm exam
Exam
7. Hafta
Explaining midterm questions. Distributing new vocabulary copies. Sentence making exercises. Reading exercises and question-answer exercises. Assignments on all subjects.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
8. Hafta
Explaining indirect speech, techniques on making a sentence in indirect speech structure. Showing inflection and formation of conditional mood-conditional present. Entering to conditional sentences. Related reading and question-answer exercises.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
9. Hafta
Practicing on conditional sentences. Explaining conditional mood making table. Indirect sentences exercise. Distribution of copies including new vocabulary and translation exercises.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
10. Hafta
Exercise on relative pronouns. Repetition and practices on conditional mood. Reading pieces and question-answer exercises.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
11. Hafta
İExercises on possessive pronouns, signal pronouns, indefinite pronouns and relative pronouns. Translation exercises. Distribution of the papers including new vocabulary information and practicing translation exercises on them. Assignments about all subjects
Oral presentation, Written examples, Recitations.
12. Hafta
Translation exercises. Repetition before the final exam. Reading exercises. Question-answer exercises.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
13. Hafta
Distribution of the papers including new vocabulary information and translation exercises on them. Reading exercises and question-answer exercises. Repetition before the final exam depending on the general wishes.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
14. Hafta
Cheering up concert before the final exam.
Oral presentation, Written examples, Recitations.
15. Hafta
Final Exam
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler Fransızca II derslerini bitirdiğinde Fransızca metinleri çok daha kolay okuyabilecekler ve okudukları metinle ilgili daha fazla anlayabilecekler.
ÖÇ-2
Fransızca yol tarifleri daha kapsamlı bir şekilde yapabilecekler, bilgi aktarımında bulunabileceklerdir.
ÖÇ-3
Fransızca alış veriş yapabilecek seviyeye ulaşabilecekler ve günlük yaşamda kullanılan basit iletişimleri gerçekleştirebileceklerdir.
ÖÇ-4
Şahıs zamirlerini kullanarak daha kapsamlı konuşma cümleleri kurabilecekler, iletişimde yine işaret sıfat ve zamirlerini de kullanabileceklerdir.
ÖÇ-5
Şart cümleleri yardımıyla olasılık belirten, göreceli cümleleri uygulayabileceklerdir.
ÖÇ-6
Basit ve şimdiki zamanda kullanılan dolaylı anlatımları da iletişimlerinin içine katabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.