Ders, stratejik yönetimin değerini ve sürecini vurgular. Öğrencileri yeni konuya alıştırmaya ek olarak, öğrencilerden önceki öğrenmelerini organizasyonlarda stratejik karar alma sürecine entegre etmeleri ve uygulamaları beklenir. Stratejik Yönetim dersi, bir kuruluşun vizyonunu, misyonunu keşfetmek, örgütsel ve çevresel analiz ilkelerini, tekniklerini ve modellerini incelemek, etkili stratejik liderliğin gelişimi için kurumsal yönetişim ve iş etiği gibi strateji formülasyonu ve uygulamasının teorisini ve uygulamasını tartışmak için tasarlanmıştır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım ve tartışma
Temel Kaynaklar
Strategic Management and Competitive Advantage: Concepts and Cases
Jay B. Barney and William Hesterly
Pearson, Prentice Hall, Global Edition
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Strateji ve Stratejik Yönetim Süreci Nedir?
Sözlü Anlatım, tartışma
2. Hafta
Bir Firmanın Dış Ortamının Değerlendirilmesi
Sözlü Anlatım, tartışma
3. Hafta
Bir Firmanın Dahili Yeteneklerini Değerlendirme
Sözlü Anlatım, tartışma
4. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Maliyet Liderliği
Sözlü Anlatım, tartışma
5. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Ürün Farklılaştırma
Sözlü Anlatım, tartışma
6. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Esneklik ve Gerçek Seçenekler
Stratejik yönetimde temel faaliyetleri tanımlayan stratejik yönetim sürecinin pratik ve bütünleştirici modelini açıklar.
ÖÇ-2
Strateji ve stratejik planlar oluşturmadaki bilgi ve becerileri gösterir.
ÖÇ-3
Bir şirketin stratejisinin değiştirilmesi ve geliştirilmesi için öneriler geliştirir.
ÖÇ-4
Dinamik küresel iş ortamı ile uğraşırken rekabet durumunu ve stratejik ikilemi, hızla değişen pazar eğilimleri ve teknolojik ilerleme açısından analiz eder.
ÖÇ-5
İşletmenin doğasına, endüstriye ve kültürel farklılıklara dayalı stratejileri uygulama ve değerlendirmede yöneticilerin karşılaştığı zorlukları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.