Bu dersin amacı dersin katılımcılarında ekonomik fayda sağlamanın ötesinde de topluma sosyal bir katma değeri olan faaliyetler yürütmenin gerekliliği konusunda bir farkındalık yaratmak ve dünya genelinde henüz çözülmemiş ancak çözülmesi için uğraşılan temel problemler üzerine düşünmelerini ve projeler geliştirerek çözüm üretmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda, sosyal girişimciliği anlamak, diğer kavramlarla olan ilişkisini ve hangi anlamda farklılaştığını ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Ayrıca sosyal değer yaratmak ve böylece sosyal yeniliğin ülke geneline ve dünya ölçeğine yayılmasına katkı sağlamak dersin kapsamında ele alınacak konular arasındadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve derse oryantasyon
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ANLAMAK
Sosyal Girişimcilik nedir?
Girişimcilik ile Sosyal Girişimcilik hangi noktalarda ayrışmaktadır?
Sosyal girişimcilik ile aktivizim, vakıf ve kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki temel fark nedir?
Sosyal girişimciler kimdir, ne yaparlar?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
3. Hafta
SOSYAL DEĞİŞİM YARATMAK VE TEMEL ZORLUKLARI
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
4. Hafta
SOSYAL GİRİŞİMCİLİKTE DEĞER YARATMAK
Sosyal Girişimcilikte değer nasıl yaratılır?
Değer önerisi nasıl değerlendirilmelidir?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
5. Hafta
SOSYAL İŞ MODELİ KANVASI
Sosyal Girişimler uygulama alanları
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
6. Hafta
SOSYAL Ş MODELİ KANVASI
Sosyal Girişimler uygulama alanları
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
7. Hafta
SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ I
Vaka analizi ve tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Ara sınav
Sınav
10. Hafta
SOSYAL ETKİ ÖLÇÜMLEMESİ DEĞERLEMESİ
Etki nasıl zirveye çıkarılır ve sosyal girişimler sürdürülebilir bir hale getirilebilir?
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
11. Hafta
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SOSYAL GİRİŞİMCİLİK
Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
12. Hafta
SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ II
Vaka analizi ve tartışma
13. Hafta
İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ
Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
14. Hafta
İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ
Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Sosyal girişimcilik ile ilgili kavramsal çerçeveyi çizebilecektir.
ÖÇ-2
Sosyal girişimciliğin, dünyada hali hazırda karşı karşıya kalınan temel problemlerin çözümünde oynadığı rolü kavrayarak, bu problemlerin çözümü için yaratıcı ve yenilikçi arayışların bir parçası olacaktır.
ÖÇ-3
Girişimcilik temel metodolojisinin yanı sıra, sosyal girişimci olma yolunda temel bilgi birikimi, temel yetenekler ve ilgili tekniklerle donanımlı hale gelecektir.
ÖÇ-4
Var olan sosyal girişimlerin yarattığı etkiyi ölçümleyip, ilgili teknikleri kullanarak analiz edebileceklerdir.
ÖÇ-5
Her şeyin hızlı tüketildiği ve kaynakların artık insanlık adına etkin kullanılmasının gerekliliğinin tartışıldığı günümüzde, kısa vadeli düşünce yapısının ötesine geçerek, insanlık adına uzun vadede nelerin mümkün olduğunu düşünmeye başlayarak bir paradigma değişimi yaşayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.