Bir fikrin test edilmesi ve hayata geçirilmesi öncesi tüm analiz ve araştırmalarının yapılarak geliştirilmesi ve projelendirilmesi
Ön Koşullar
Ders çevrimiçi olarak işleneceğinden, internet bağlantısına ve bağlantı cihazlarınaihtiyaç olacaktır.
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım ve Sunum
- Müzakere
- Araştırma
- Vaka Analizi
- Takım Çalışması
Temel Kaynaklar
Trott, P. 2017. Innovation Management and New Product Development. 6th Edition, Pearson.
Crawford, M. and Di Benedetto, A. 2015. New Products Management. 11th Edition. McGraw Hill.
Osterwalder, A. ve Pigneur, Y. 2019. İş Modeli Üretimi. 1. Baskı. Optimist Yayın Grubu
Diğer Kaynaklar
Diğer yardımcı kitaplardan ve kaynaklardan konularla ilgili ek kaynak ve kısımlar CATs’de paylaşılacaktır.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmeye Giriş ve Temel Kavramlar
Anlatım ve müzakere
2. Hafta
Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejisi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
3. Hafta
Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
4. Hafta
Algı Haritaları ve Kalitatif Teknikler
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
5. Hafta
Konsept Değerlendirme
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
6. Hafta
Konsept Testi ve Pazar Araştırmaları
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
7. Hafta
Pazar Değerleme ve Analizi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ara Sınav
9. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ara Sınav
10. Hafta
Ürün Protokolü Tasarımı ve Kullanıcı Testi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
11. Hafta
Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
12. Hafta
Pazar Analizi ve Lansman Yönetimi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
13. Hafta
Kamu Politikalarının Etkisi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
14. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
4
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Yalın girişimde fikir geliştirme ve test becerisi
ÖÇ-2
Ekip çalışması
ÖÇ-3
Araştırma ve analiz etme becerisi
ÖÇ-4
Saha aktivitesi deneyimi
ÖÇ-5
Sunum hazırlama ve hikaye anlatma becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.