Bu ders öğrencilere, bu disiplinlerarası alana giriş ile iş iletişimi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Kültürlerarası iletişimin “neden”i, “ne”si ve “nasıl”ı bu derste incelenir. Ders, bazı önemli kültürel boyutların bir özetini sunar ve iş adamlarının işte etkili bir şekilde çalışması için ihtiyaç duydukları iletişim becerilerinin kültürlerarası yönüne odaklanır. Ayrıca, iş dünyasının için özel ilgi alanına giren kültürlerden örnekler içerir ve insanları kültürlerarası beceriler geliştirmek için eğitmenin yolları hakkında ipuçları verir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13:00-15:00 B-401
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 12:00-13:00 B-606
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Gibson, R. (2010). Intercultural Business Communication. London: Comelsen & Oxford University Press GmbH & Co.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Why is intercultural business communication important?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Why is intercultural business communication important?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
What is intercultural business communication?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
What is intercultural business communication?
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Barriers to intercultural communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Dealing with difference
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Non-verbal communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Mid-Term Exam
Arasınav
9. Hafta
Non-verbal communication
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Communication style
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Polychronic and monochronic cultures
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Universalism and particularism
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Intercultural training
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Intercultural training
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Öğrenciler kültürlerarası iletişimin “neden”ini, “ne”sini ve “nasıl”ını öğrenirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler kültürlerarası iletişimle ilgili bazı önemli kültürel boyutları analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, iş adamlarının işyerinde etkili bir şekilde çalışması için ihtiyaç duydukları iletişim becerilerinin kültürler arası yönü hakkında farkındalık geliştirirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, iş dünyasının özel ilgi alanına giren çeşitli kültürlerden örnekler inceler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, kültürlerarası becerileri geliştirmek için insanları eğitmenin yolları hakkında bazı ipuçları öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.