Bu dersin odak noktası, bir markanın iş hedeflerine ulaşmak için influencerlara nasıl yaklaşacağını açıklamaktır. Öğrenciler ders kitabı, sınıf tartışmaları ve ek materyaller aracılığıyla, o hafta için pazarlama planlarının bir bölümünü tamamlamak için gereken her şeyi, tüm öğrencilerin kursun önemli unsurlarını öğrendiklerinden emin olmak için tasarlanmış bir final sınavıyla öğrenecekler.
-Influencer Marketing
Building brand communities and engagement
Routledge, Sevil Yeşiloğlu,Joyce Kastello ,2021
ISBN: 978-0-367-33866-4
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fenomen pazarlaması nedir
Tanışma ve Sunum
2. Hafta
Sosyal medya fenomenleri ve geleneksel fenomenler: Geleneksel pazarlama kampanyaları için roller ve sonuçlar
Sunum ve tartışma
3. Hafta
Dijital çağda doğru fenomenleri belirlemek ve seçmek
Sunum ve tartışma
4. Hafta
Y kuşağı sonrası kuşaklar ve onların Instagram'da fenomenlerin markayla ilgili içerikleriyle etkileşime geçme motivasyonları
Sunum ve tartışma
5. Hafta
Fenomenlerin karanlık yüzü
Sunum ve tartışma
6. Hafta
Sponsorlu ve sponsorsuz içerik kullanırken fenomencinin güvenilirliği etkili mi?
Sunum ve tartışma
7. Hafta
Sponsorlu ve sponsorsuz içerik kullanırken fenomencinin güvenilirliği etkili mi?
Sunum ve tartışma
8. Hafta
Pazarlama kampanyaları için dijital fenomenler nasıl haritalandırılır ve seçilir?
Sunum ve tartışma
9. Hafta
Pazarlama kampanyaları için dijital fenomenler nasıl haritalandırılır ve seçilir?
Sunum ve tartışma
10. Hafta
Fenomen pazarlaması ve hukuk
Sunum ve tartışma
11. Hafta
Sanal fenomenler: İnsanlardan daha insan
Sunum ve tartışma
12. Hafta
Fenomen pazarlaması: Alınan dersler ve gelecek
Sunum ve tartışma
13. Hafta
Genel Tekrar
Recap
14. Hafta
Final
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
İnfluencer kimdir konusu anlaşılacak
ÖÇ-2
Hedef pazarınıza ulaşmak için doğru etkileyiciyi seçmek için değerlendirme nasıl yapılır
ÖÇ-3
Kendi sosyal medya etkinizi oluşturmak için organik ve ücretli yöntemleri keşfetmek.
ÖÇ-4
Influencer pazarlamanın etkinliği nasıl analiz edilir?
ÖÇ-5
Mikro ve ulusal çapta ünlü kişilikleri içeren erişim sağlamak için Influencer ile süreci aşamalandırmak ve sözleşme müzakere etme stratejilerinin örneklenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.