Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INFLUENCER MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0189 INFLUENCER MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
 Bu dersin  odak noktası, bir markanın iş hedeflerine ulaşmak için influencerlara nasıl yaklaşacağını açıklamaktır. Öğrenciler ders kitabı, sınıf tartışmaları ve ek materyaller aracılığıyla, o hafta için pazarlama planlarının bir bölümünü tamamlamak için gereken her şeyi, tüm öğrencilerin kursun önemli unsurlarını öğrendiklerinden emin olmak için tasarlanmış bir final sınavıyla öğrenecekler.
Ön Koşullar Marketing
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Temel pazarlama bilgisi
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 10.00-11.50 A403
Görüşme Saatleri ve Yeri Didem Kayalıdereden ofis saatleri Salı 09.00-10.00; Çarşamba 10.00-11.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Video ve sunumlar

 
Temel Kaynaklar -Influencer Marketing

Building brand communities and engagement

Routledge, Sevil Yeşiloğlu,Joyce Kastello ,2021

ISBN: 978-0-367-33866-4
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fenomen pazarlaması nedir Tanışma ve Sunum
2. Hafta Sosyal medya fenomenleri ve geleneksel fenomenler: Geleneksel pazarlama kampanyaları için roller ve sonuçlar Sunum ve tartışma
3. Hafta Dijital çağda doğru fenomenleri belirlemek ve seçmek Sunum ve tartışma
4. Hafta Y kuşağı sonrası kuşaklar ve onların Instagram'da fenomenlerin markayla ilgili içerikleriyle etkileşime geçme motivasyonları Sunum ve tartışma
5. Hafta Fenomenlerin karanlık yüzü Sunum ve tartışma
6. Hafta Sponsorlu ve sponsorsuz içerik kullanırken fenomencinin güvenilirliği etkili mi? Sunum ve tartışma
7. Hafta Sponsorlu ve sponsorsuz içerik kullanırken fenomencinin güvenilirliği etkili mi? Sunum ve tartışma
8. Hafta Pazarlama kampanyaları için dijital fenomenler nasıl haritalandırılır ve seçilir? Sunum ve tartışma
9. Hafta Pazarlama kampanyaları için dijital fenomenler nasıl haritalandırılır ve seçilir? Sunum ve tartışma
10. Hafta Fenomen pazarlaması ve hukuk Sunum ve tartışma
11. Hafta Sanal fenomenler: İnsanlardan daha insan Sunum ve tartışma
12. Hafta Fenomen pazarlaması: Alınan dersler ve gelecek Sunum ve tartışma
13. Hafta Genel Tekrar Recap
14. Hafta Final Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1İnfluencer kimdir konusu anlaşılacak
ÖÇ-2Hedef pazarınıza ulaşmak için doğru etkileyiciyi seçmek için değerlendirme nasıl yapılır
ÖÇ-3Kendi sosyal medya etkinizi oluşturmak için organik ve ücretli yöntemleri keşfetmek.
ÖÇ-4Influencer pazarlamanın etkinliği nasıl analiz edilir?
ÖÇ-5Mikro ve ulusal çapta ünlü kişilikleri içeren erişim sağlamak için Influencer ile süreci aşamalandırmak ve sözleşme müzakere etme stratejilerinin örneklenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5