Bu dersin amacı öğrencilerin yapay zekânın temel teknik ve mekanizmalarını içerecek şekilde yapay zeka konusuna giriş yapmalarını sağlamaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin yapay zekânın tarihsel ve kavramsal gelişimini, yapay zekânın amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, yapay zekânın toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması ve problemleri analiz ederek yapay zekâ tekniklerinin nerede kullanılabileceğinin belirlenmesi ve yapay zekâ tekniklerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Bulunmamaktadır
Eş Koşullar
Bulunmamaktadır
Özel Koşullar
Öğrencinin derse ilgi duyması beklenmektedir.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 9.00-11.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
D.kayalidereden@iku.edu.tr adresine mail atılarak randevu alınabilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-sözlü anlatım ve karşılıklı tartışma
-sunumlar
-raporlar
-videolar
Temel Kaynaklar
-Nils J. Nilsson (2018). Yapay Zeka, Geçmişi ve Geleceği. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları
Erol, B. (2012).Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklinizi Dönüştürecek Bir Devrim. Mayer, V. & Cukier, K. (Çev.). Paloma Yayıncılık.
Duran, C. (2018). Robotların Yükselişi: Yapay Zeka ve İşsiz bir Gelecek Tehlikesi. Ford, M. (Çev.). Kronik Kitap Yayınevi.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma
Sohbet
2. Hafta
Yapay Zeka Nedir?
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
3. Hafta
e-Ticarette dijitalizasyonun etkileri
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
4. Hafta
Covid-19'un e-ticarete etkileri ve yapay zeka
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
5. Hafta
Yapay zekanın tarihsel gelişimi-I
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
6. Hafta
Yapay zekanın tarihsel gelişimi-II
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
7. Hafta
Vize haftası
-
8. Hafta
vize haftası
-
9. Hafta
Farklı disiplinlerde yapay zeka uygulamaları
Öğrenci sunumları
10. Hafta
Farklı disiplinlerde yapay zeka uygulamaları
Öğrenci sunumları
11. Hafta
Yapay zeka ile yeni nesil pazarlama stratejileri
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
12. Hafta
öğrenci sunumları
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Sunum ve karşılıklı fikir alışverişi
14. Hafta
Final
-
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Yapay Zekayı tanımlayabilecek, tarihini ve günümüzde ulaştığı noktayı ifade edebilecek
ÖÇ-2
Yapay Zekanın farklı disiplinlerdeki kullanım alanlarını betimleyebilecek
ÖÇ-3
Sosyal Bilimlerde Uygulanan Yapay Zeka Uygulamalarını Açıklayabilecek
ÖÇ-4
Yapay Zekanın analiz mantığı hakkında yorumda bulunabilecek
ÖÇ-5
Yapay Zeka için gerekli programlama dilleri hakkında fikir sahibi olabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.