Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SALES MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0041 SALES MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Şirketin pazarlama ve satış hedeflerine ulaşmasında satış ve satış yönetiminin önemini öğrencilere açıklamak

Öğrencileri şirkette kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili gerekli teorik bilgilerle donatmak

Teorik bilgileri gerçek yaşam vakalarına uygulamak
Ön Koşullar Tavsiye edilen Pazarlama Yönetimi
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersi yürütebilmek için İngilizce bilgisi.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Wednesday, 09:000 - 10:50, Yüz yüze, B-302
Görüşme Saatleri ve Yeri Kemal Özkan Yılmaz, B-804, Randevu ile Onlie veya Çarşamba 12:30-13:00; Çarşamba 16:50-17:30.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sunum, müzakere
Temel Kaynaklar • Jobber, David & Lancester, Geoffrey, 2015. ''Selling and Sales Management‘’, Pearson. 

• Johnston, Mart W., Marshall, Greg W., 2016. “Sales Force Management, Innovation, Technology”, 12t.h Edition, Routledge.
• Güncel ek kaynaklar
Diğer Kaynaklar - Haftalık konulara güncel kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Satış ve satış yönetimine giriş Anlatım, sunum, müzakere
2. Hafta Pazarlamada satışın rolü ve gelişimi Anlatım, sunum, müzakere
3. Hafta Stratejik pazarlama planında satış planının rolü ve fonksiyonu Anlatım, sunum, müzakere
4. Hafta Satış yönetiminde bireysel tüketici davranışı Anlatım, sunum, müzakere
5. Hafta Satış çevresi Anlatım, sunum, müzakere
6. Hafta Satış teknikleri: sorumluklar ve hazırlanma Anlatım, sunum, müzakere
7. Hafta Kişisel satış teknikleri Anlatım, sunum, müzakere
8. Hafta Ara sınav haftası Ara sınav
9. Hafta Ara sınav haftası Ara sınav
10. Hafta Satış yönetiminde seçme ve işe alma Anlatım, sunum, müzakere
11. Hafta Motivasyon ve kontrol Anlatım, sunum, müzakere
12. Hafta Örgütle yapısı ve ücretlenme Anlatım, sunum, müzakere
13. Hafta Satış performansı değerlendirme ve kontrol Anlatım, sunum, müzakere
14. Hafta Satış tahminleme & bütçeleme Anlatım, sunum, müzakere
15. Hafta Final Sınavı haftası Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı haftası Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencilerin teorik bilgi ve yetkinliklerini gerçek hayattaki vakalara uygulamalarını sağlamak.
ÖÇ-2Öğrencilerin satış yönetimi ve kişisel satışın temel ilkelerini açıklamalarını sağlamak
ÖÇ-3Öğrencilerin şirketin stratejik pazarlama planında satış ve satış yönetiminin rolünü ve işlevini anlamalarını sağlamak
ÖÇ-4Öğrencileri satış bağlamında bireysel ve endüstriyel tüketici davranışları hakkında bilgilendirmek
ÖÇ-5Kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili farklı süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10