Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Dersin amacı, iş yaşamının önemli bileşenlerinden biri olan pazarlamanın temel ilkelerini öğrencilere tanıtmaktır. Bu derste öğrencilerden, pazarlama uzmanlarının müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermek için nasıl değer yaratıp bunu müşterilere nasıl aktardıklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Öğrenciler aynı zamanda, pazarlamacıların en iyi hizmet verebilecekleri hedef pazarlara nasıl karar verdiklerini ve bu pazarlara uygun ürünleri ve hizmetleri nasıl belirlediklerini öğrenirler. Ürün geliştirme, marka oluşturma, fiyatlandırma stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, promosyon gibi çeşitli konular ele alınır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is marketing? Key concepts and themes. - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta What is marketing? Key concepts and themes. - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society. - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society. - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Marketing Strategy Planning. - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Marketing Strategy Planning. - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Evaluating Opportunities in the Changing Market Environment. - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta Arasınav Arasınav
10. Hafta Focusing Marketing Strategy with Segmentation, Targeting and Positioning. - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions. - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Business and Organizational Customers and Their Buying Behavior. - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Integrated Marketing Communications and the Changing Media. - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Ethical Marketing in a Consumer-Oriented World. - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrenciler temel pazarlama kavramlarını ve terimlerini öğrenir ve açıklayabilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler pazarlama karmasının ne olduğunu ve iş hayatında nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ-3Öğrenciler, ticari şirketler ve kâr amacı gütmeyen kurumlar için pazarlamanın önemini anlayıp takdir ederler.
ÖÇ-4Öğrenciler, gelecekteki iş dünyasında, pazarlama odaklı bir perspektife sahip olmanın önemini kavrarlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, pazarlama stratejileri yaratırken pazar koşulları ile müşteri istek ve ihtiyaçlarını analiz edip değerlendirebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50