Be able to define marketing channels and distribution concepts, learn distribution alternatives and strategies, discuss retailing marketing concepts and be able to describe retailing marketing mix, understand main approaches for global logistics management and the importance of electronic supply chain management system for a company, know the sales promotion factors that influence consumer and customer behaviour towards trade marketing activities, be able to describe merchandising and category management concepts.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
lecture / discussion / case studies
Temel Kaynaklar
Designing and Managing the Supply Chain:Concepts, Strategies and Case Studies-David Simchi-Levi, Philip Kaminsky, Edith Simchi-Levi
Diğer Kaynaklar
Supply Chain Logistics Management - Donald J. Bowersox, David J. Closs, and M.Bixby Cooper
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to Lecture
Introduction to Lecture
Introduction
discussion
2. Hafta
Marketing Channels-1
lecture /discussion
3. Hafta
Marketing Channels-2
case study
4. Hafta
Distribution Alternatives and Strategies-1
lecture /discussion
5. Hafta
Distribution Alternatives and Strategies-2
case study
6. Hafta
Retailing -1
lecture /discussion
7. Hafta
Retailing -2
case study
8. Hafta
midterm
9. Hafta
Logistic Management
lecture /discussion
10. Hafta
Global Logistics
lecture /discussion
11. Hafta
Electronic Supply Chain Management
lecture /discussion
12. Hafta
Trade Marketing and Category Management
lecture /discussion
13. Hafta
Distribution Strategies -1
lecture /discussion
14. Hafta
Distribution Strategies - 2
case study
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Projeler
1
20
Case Study
4
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Implements activies that enhane the effectiveness of distribution channels
ÖÇ-2
Measure performance in distribution channels.
ÖÇ-3
Takes distribution channels decisions
ÖÇ-4
Defines and implements distribution channels strategies
ÖÇ-5
Designs distribution channels
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.