Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INTERNATIONAL DISTRIBUTION CHANNELS

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0028 INTERNATIONAL DISTRIBUTION CHANNELS 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
 Be able to define marketing channels and distribution concepts, learn distribution alternatives and strategies, discuss retailing marketing concepts and be able to describe retailing marketing mix, understand main approaches for global logistics management and the importance of electronic supply chain management system for a company, know the sales promotion factors that influence consumer and customer behaviour towards trade marketing activities, be able to describe merchandising and category management concepts.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  lecture / discussion / case studies
Temel Kaynaklar  Designing and Managing the Supply Chain:Concepts, Strategies and Case Studies-David Simchi-Levi, Philip Kaminsky, Edith Simchi-Levi
Diğer Kaynaklar  Supply Chain Logistics Management - Donald J. Bowersox, David J. Closs, and M.Bixby Cooper
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Introduction to Lecture Introduction to Lecture Introduction discussion
2. Hafta Marketing Channels-1 lecture /discussion
3. Hafta Marketing Channels-2 case study
4. Hafta Distribution Alternatives and Strategies-1 lecture /discussion
5. Hafta Distribution Alternatives and Strategies-2 case study
6. Hafta Retailing -1 lecture /discussion
7. Hafta Retailing -2 case study
8. Hafta midterm
9. Hafta Logistic Management lecture /discussion
10. Hafta Global Logistics lecture /discussion
11. Hafta Electronic Supply Chain Management lecture /discussion
12. Hafta Trade Marketing and Category Management lecture /discussion
13. Hafta Distribution Strategies -1 lecture /discussion
14. Hafta Distribution Strategies - 2 case study
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Projeler 1 20
Case Study 4 20
Final 1 40


ÖÇ-1Implements activies that enhane the effectiveness of distribution channels
ÖÇ-2Measure performance in distribution channels.
ÖÇ-3Takes distribution channels decisions
ÖÇ-4Defines and implements distribution channels strategies
ÖÇ-5Designs distribution channels
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5