With Fairtrade people have the power to change the world every day. This course aims to create awareness about global trade imbalances, understanding boundaries of fair trade, exploring the nature of fair trade.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Nebile Korucu Gümüşoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-discussion
-lecture
-up-to date new
Temel Kaynaklar
-Fair Trade and the Citizen-Consumer: Shopping for Justice? K. Wheeler
Diğer Kaynaklar
- Robert Z. Lawrence, “A True Development Round? A Review of Joseph E. Stiglitz and Andrew Charlton’s Fair Trade for All: How Trade Can Promote Development”, Journal of Economic Literature, 45(4): 1001-1010 (December 2007)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is fair trade?
Lectures and discussion
2. Hafta
Five goals of Fairtrade
Lectures and discussion
3. Hafta
Fair trade organizations
Lectures and discussion
4. Hafta
Fair Trade’s responsibilities
Lectures and discussion
5. Hafta
Fair trade in Turkey
Lectures and discussion
6. Hafta
Anti-Dumping and Subsidies
Lectures and discussion
7. Hafta
Midterm Exam
Midterm Exam
8. Hafta
Link between consumers and producers
Lectures and discussion
9. Hafta
Shopping for justice
Lectures and discussion
10. Hafta
Earning international fair trade certificate label
Lectures and discussion
11. Hafta
Fairtrade Towns
Lectures and discussion
12. Hafta
Competition between fair trade firms and global firms
Lectures and discussion
13. Hafta
Fair trade certificated sales in word economy
Lectures and discussion
14. Hafta
Review of the semester
Lectures and discussion
15. Hafta
Final Exam
Final Exam
16. Hafta
Final Exam
Final Exam
17. Hafta
Final Exam
Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Understand the terms: import, export, balance of trade; terms of trade and their relationship to development
ÖÇ-2
Appreciate the need for and the impacts of fair trade
ÖÇ-3
Examine the ways developing countries can improve their balance of trade, Special Economic Zones
ÖÇ-4
Understand the terms: neo-colonialism, dependency and fair trade, and their relationship to development
ÖÇ-5
Understanding free trade zones and World Trade Agreements
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.