Ders kapsamında öğrencilerin bölgeler arasındaki gelişme farklarının inceleyebilmeleri, bu farkların sebeplerinin anlayabilmeleri ve farkların ortadan kaldırılmasına yönelik gereki teorik ve uygulamalı bilginin aktarılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Nebile Korucu Gümüşoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
Hoover,E.M. & Giarratani. F. (1999) An Introduction to Regional Economics. The Web book of Regional Science. West Virginia University, Regional Research Institute. Available at: http://www.rri.wvu.edu/WebBook/Giarratani/preface.htm
Diğer Kaynaklar
Martin Armstrong, Jim Taylor, “Regional Economics and Policy”, 3rd Edition, Wiley-Blackwell, 2000.
Roberta Capello, “Regional Economics” 2nd Edition, Routledge, 2015.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Tartışma
2. Hafta
Bölgesel İktisat ve Bölgesel İktisadı Sorunlar
Konu anlatımı
3. Hafta
Yer Seçimi Analizi ve Dışsal Ekonomiler
Konu anlatımı
4. Hafta
Kent ve Kırsal Alan
Konu anlatımı ve tartışma
5. Hafta
Bölgeler
Yerleşim Yerleri
Konu anlatımı ve tartışma
6. Hafta
Bölgelerin Gelişimi
Konu anlatımı ve tartışma
7. Hafta
Bölgesel Politikalar, Bölgesel Gelişme Farklılıklarını Azaltmaya Yönelik Politikalar
Kent Yoksulluğu
Konu anlatımı ve tartışma
8. Hafta
Bölgesel Gelişme Farklılıklarını Azaltmaya Yönelik Politikalar
Kent Yoksulluğu
Konu anlatımı ve tartışma
9. Hafta
Türkiye'de Bölgelere Göre Sosyal ve İktisadı Gelişme Farkları
Konu anlatımı ve tartışma
10. Hafta
Çeşitli Bölgelerin Gelişme Deneyimleri: Öğrenci Sunumları
Öğrenci sunumları, tartışma
11. Hafta
Çeşitli Bölgelerin Gelişme Deneyimleri: Öğrenci Sunumları
Öğrenci sunumları, tartışma
12. Hafta
Çeşitli Bölgelerin Gelişme Deneyimleri: Öğrenci Sunumları
Öğrenci sunumları, tartışma
13. Hafta
Çeşitli Bölgelerin Gelişme Deneyimleri: Öğrenci Sunumları
Bölgesel gelişme farklarını ortadan kaldırmaya yönelik politika önerilerinde bulunabileceklerdir.
ÖÇ-3
Bölgeler arasındaki gelişme farklarını azaltmaya yönelik politikalar önerebileceklerdir.
ÖÇ-4
Türkiye'deki bölgesel gelişme farklılıklarını tartışabileceklerdir.
ÖÇ-5
Dünyadaki farklı bölgelerde uygulanan bölgesel gelişme politikalarını inceleyebileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.