Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


COMMERCE NETWORK AND ELECTRONIC COMMERCE

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0034 COMMERCE NETWORK AND ELECTRONIC COMMERCE 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı

Technological challenges of conducting business on the World Wide Web; innovative business models in electronic commerce; digital platforms of Business to Customer and Business to Business trade; guidelines for website usability; Internet marketing and advertising; search engine optimization and search engine marketing for profitability; web statistics and analytics; security issues on the Internet.

Ön Koşullar COMMERCE NETWORK AND ELECTRONIC COMMERCE
Eş Koşullar COMMERCE NETWORK AND ELECTRONIC COMMERCE
Özel Koşullar -None-
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS 2022-2023 DÖNEMİNDE AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -discussion

-lecture

 
Temel Kaynaklar  -Electronic Commerce – Gary P. Schneider
Diğer Kaynaklar  -Worksheets  / CASE STUDIES
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta The internet infrastructure: The internet and the World Wide Web Lectures and discussion
2. Hafta Introduction to E-commerce Lectures and discussion
3. Hafta Selling on the web: Revenue models and building a web presence Lectures and discussion
4. Hafta Marketing on the web Lectures and discussion
5. Hafta Business to Business Activities: Improving efficiency and reducing costs Lectures and discussion
6. Hafta Business to Business Activities: Improving efficiency and reducing costs Lectures and discussion
7. Hafta Midterm Exam Midterm Exam
8. Hafta Social Networking Simulation
9. Hafta Mobile Commerce Lectures and discussion
10. Hafta The environment of E-commerce: Legal, ethical and tax issues Question & Answer
11. Hafta Web server hardware and software Question & Answer
12. Hafta E-commerce software & security Simulation
13. Hafta Payment systems Lectures and discussion
14. Hafta Planning for E-commerce Lectures and discussion
15. Hafta Final Exam Final Exam
16. Hafta Final Exam Final Exam
17. Hafta Final Exam Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1With the basic knowledge about e-commerce, predisposition is gained to the implementations in this domain.
ÖÇ-2Concept of e-marketing is defined.
ÖÇ-3Concept of digital marketing and mobile marketing are identified.
ÖÇ-4Integration of social networks and marketing is discussed.
ÖÇ-5Establishing commerce network and understanding its importance
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5