Bu ders, uluslararası bir iş ortamında satış ve müzakere süreçlerine ilişkin pratik yaklaşımlar sunmaktadır. Bu bağlamda, satış sürecinin, müzakerenin ve bunların uluslararası ticaretteki rollerinin temel ilkeleri ve özelliklerini ele almaktadır.
Öğrenciler, ders sürecinde yirmi birinci yüzyılın son derece rekabetçi küresel iş ortamı ile ilgili kavrayışlarını ve becerilerini geliştirmeye teşvik edilirler. Farklı kültürlere ve ülkelere uygun farklı müzakere stillerini inceler ve öğrenirler, farklı stillere sahip olanlarla birlikte çalışma becerisi geliştirirler.
Temel Satış Müzakere İlkeleri ve Satış Müzakere Suçları
Sözlü anlatım / tartışma
6. Hafta
Temel Satış Müzakere İlkeleri ve Satış Müzakere Suçları
Sözlü anlatım / tartışma
7. Hafta
Müzakere - Akıl ve Yürek
Sözlü anlatım / tartışma
8. Hafta
ARA SINAV
ARA SINAV
9. Hafta
Hazırlık - Müzakere Öncesi Yapılması Gerekenler
Sözlü anlatım / tartışma
10. Hafta
Hazırlık - Müzakere Öncesi Yapılması Gerekenler
Sözlü anlatım / tartışma
11. Hafta
Dağıtıcı Müzakere - Pastayı Dilimleme
Sözlü anlatım / tartışma
12. Hafta
Kazan-Kazan Pazarlığı - Pastayı Genişletmek
Sözlü anlatım / tartışma
13. Hafta
Müzakere Tarzının Geliştirilmesi
Sözlü anlatım / tartışma
14. Hafta
Kültürlerarası Müzakere
Sözlü anlatım / tartışma
15. Hafta
FİNAL
FİNAL
16. Hafta
FİNAL
FİNAL
17. Hafta
FİNAL
FİNAL
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası satış ve müzakerelerin dinamiklerini kavramak
ÖÇ-2
Etkili müzakere yöntemlerine ilişkin temel bir yetkinlik kazanmak
ÖÇ-3
Satış sürecinin, müzakerenin ve bunların uluslararası ticaretteki rollerinin temel ilkelerini ve özelliklerini anlamak
ÖÇ-4
Gerçek dünyada, uluslararası müzakere ve satış müzakerelerine hazırlanmak için deneyim kazanmak
ÖÇ-5
Uluslararası satış çerçevesinde iş görüşmelerini planlamak, düzenlemek, yürütmek için müzakere becerisini uygulamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.