Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETİNG STRATEGIES

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0040 MARKETİNG STRATEGIES 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
 The objective of this course is to reveal sales management in the special context of modern marketing.  
Ön Koşullar -Principles of marketing or Marketing 101 almış olmak
Eş Koşullar --Principles of marketing or Marketing 101 almış olmak
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar -Örnek olay ve sunumlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -henüz açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri -d.kayalidereden@iku.edu.tr adresine mail atılarak randevu alınabilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -sunumlar

-örnek olaylar
Temel Kaynaklar Michael Porter - Rekabet stratejisi

HBR-örnek olaylar
Diğer Kaynaklar -Magazines and newspaper
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sohbet
2. Hafta Pazarlama stratejilerine giriş sunum ve tartışma
3. Hafta Örnek olay 1 Karşılıklı tartışma
4. Hafta Örnek olay 2 Karşılıklı tartışma
5. Hafta Rekabet ve rakip analizi sunum
6. Hafta Michael Porter incelemesi Sunum
7. Hafta vize vize
8. Hafta vize vize
9. Hafta Rekabet stratejisine karşıt söylemler Sunum
10. Hafta örnek olay 3 karşılıklı tartışma
11. Hafta örnek olay 4 karşılıklı tartışma
12. Hafta Kurumsal pazarlama stratejileri sunum
13. Hafta Örnek olay 5 karşılıklı tartışma
14. Hafta final sınav
15. Hafta Final Exam Final Exam
16. Hafta Final Exam Final Exam
17. Hafta Final Exam Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1 Explain the activities and processes involved in the formulation and implementation of marketing strategies and plans.
ÖÇ-2Make qualified analyses of the market environment of the organization, its marketing strategic opportunities, its competencies and resources
ÖÇ-3Critically asses the different approaches to strategy which constitute the foundation of marketing strategy and practice
ÖÇ-4Link internal and external information including the use of market data in order to evaluate marketing strategic options.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4