This course will explore the concepts, principles, and state-of-the-art methods in successfully integrating Enterprise Resource Planning (ERP) systems into extant enterprise architectures. The course will help both functional area and IT managers understand the respective role of users, enterprise architects, developers and managers in the selection, preparation, implementation and management of large and complex enterprise applications.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction and Overview and review of Enterprise Level and ERP Concepts
Lectures
2. Hafta
Business and IT Integration Trends Case : To be determined
Lectures
3. Hafta
Review of Project Planning & Management concepts
Lectures
4. Hafta
Case #1: “Adopting SAP at Siemens Power Corporation”
Lectures
5. Hafta
Life Cycle concepts: 1) development life cycle rationale. 2) traditional ERP life cycles 3) accelerated ERP life cycles
Lectures
6. Hafta
Enterprise process modeling concepts
Lectures
7. Hafta
Midterm Exam
Midterm Exam
8. Hafta
ERP Implementation Challenges and Success Factors
Lectures
9. Hafta
Business Process Reengineering (BPR and ERP) ERP Fits and Misfits Analysis
Lectures and discussion
10. Hafta
ERP Requirements Management
Lectures and discussion
11. Hafta
ERP Project Team Selection, Development and Project Communications
Lectures and discussion
12. Hafta
Change Management & Control ERP Configuration and Control
Lectures and discussion
13. Hafta
Data migration and Data Cleansing
Lectures and discussion
14. Hafta
Data migration and Data Cleansing
Discussion and group work
15. Hafta
Final Exam
Final Exam
16. Hafta
Final Exam
Final Exam
17. Hafta
Final Exam
Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Student understanding of issues and decisions that must be made when embarking upon a ERP selection and implementation journey.
ÖÇ-2
Students understand the challenges associated with managing extant ERP systems.
ÖÇ-3
Students will become familiar with the forces and organizational conditions leading to the acquisition of such enterprise wide systems.
ÖÇ-4
Students will have the opportunity to identify extant and missing organizational competencies that may be drawn upon to create an appropriate ERP implementation method.
ÖÇ-5
Students will recognize either an IT technical track or a management track..
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.