The aim of the course is to equip students to appreciate the importance, and understand the different aspects of customer value creation.
Ön Koşullar
Customer Relationship Management
Eş Koşullar
Öncesinde principles of marketing almış olmak
Özel Koşullar
derse katılım
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 12.00-13.50 - L04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr öğrenci. üyesi Didem Kayalıdereden oda B803
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-sunumlar
- projeler
- konuk uzmanlar
Temel Kaynaklar
Managing Customer Experience and relatgionship, Daon Peppers and Martha Rogers, Ph.D,John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.,2017
Diğer Kaynaklar
-Lecturer notes and presentations will be shared with students
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Overview and Definition of CRM
Lecturer Presentation, class discussion
2. Hafta
Key Components and Context of CRM
Lecturer Presentation, class discussion
3. Hafta
CRM Process- 1
Lecturer Presentation, class discussion
4. Hafta
CRM Process- 2
Lecturer Presentation, class discussion
5. Hafta
Customer Value and Value Creation
Lecturer Presentation, class discussion
6. Hafta
Establishing Succesful Customer Relations
Lecturer Presentation, class discussion
7. Hafta
midterm
8. Hafta
Mid-Term Exam
9. Hafta
CRM as a Marketing Tool
Customer Loyalty and Satisfaction
Lecturer Presentation, class discussion
10. Hafta
Case Discussion
Cllass discussion
11. Hafta
Complaint Management
Student presentation, class discussion
12. Hafta
Marketing Research and its Role on CRM
Student presentation, class discussion
13. Hafta
Relationship Marketing
Student presentation, class discussion
14. Hafta
Data Mining
Student presentation, class discussion
15. Hafta
Final-Exam
16. Hafta
Final-Exam
17. Hafta
Final-Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Discuss the concepts, tools, methods and implications of relationship marketing forcompetitive advantage
ÖÇ-2
Explain the concept of Customer Lifetime Value and Customer Life Cycle Management.
ÖÇ-3
Analyze operational and analytical CRM data to gain insights about customers for better marketing decisions.
ÖÇ-4
Compare and select appropriate tools and software for CRM implementation and discuss the steps in CRM implementation
ÖÇ-5
Develop relationship marketing strategy for an organization
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.