Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0107 CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
The aim of the course is to equip students to appreciate the importance, and understand the different aspects of customer value creation.
Ön Koşullar Customer Relationship Management
Eş Koşullar Öncesinde principles of marketing almış olmak
Özel Koşullar derse katılım
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 12.00-13.50 - L04
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr öğrenci. üyesi Didem Kayalıdereden oda B803
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -sunumlar

- projeler

- konuk uzmanlar
Temel Kaynaklar

Managing Customer Experience and relatgionship, Daon Peppers and Martha Rogers, Ph.D,John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.,2017
Diğer Kaynaklar -Lecturer notes and presentations will be shared with students
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Overview and Definition of CRM Lecturer Presentation, class discussion
2. Hafta Key Components and Context of CRM Lecturer Presentation, class discussion
3. Hafta CRM Process- 1 Lecturer Presentation, class discussion
4. Hafta CRM Process- 2 Lecturer Presentation, class discussion
5. Hafta Customer Value and Value Creation Lecturer Presentation, class discussion
6. Hafta Establishing Succesful Customer Relations Lecturer Presentation, class discussion
7. Hafta midterm
8. Hafta Mid-Term Exam
9. Hafta CRM as a Marketing Tool Customer Loyalty and Satisfaction Lecturer Presentation, class discussion
10. Hafta Case Discussion Cllass discussion
11. Hafta Complaint Management Student presentation, class discussion
12. Hafta Marketing Research and its Role on CRM Student presentation, class discussion
13. Hafta Relationship Marketing Student presentation, class discussion
14. Hafta Data Mining Student presentation, class discussion
15. Hafta Final-Exam
16. Hafta Final-Exam
17. Hafta Final-Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Discuss the concepts, tools, methods and implications of relationship marketing forcompetitive advantage
ÖÇ-2Explain the concept of Customer Lifetime Value and Customer Life Cycle Management.
ÖÇ-3Analyze operational and analytical CRM data to gain insights about customers for better marketing decisions.
ÖÇ-4Compare and select appropriate tools and software for CRM implementation and discuss the steps in CRM implementation
ÖÇ-5Develop relationship marketing strategy for an organization
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5