Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
İngilizce Bilgisi
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Thursday, 12:00-13:50,BK, A-603
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, gerçek yaşamdan örnekler, teorik ve pratik sunumlar, örnek olaylar, öğrenci sunumları ve tartışma
Temel Kaynaklar
- Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7th Edition, 2012.
Diğer Kaynaklar
- Philip R. Cateo, Mary C. Gilly, John L. Grahan, McGraw-Hill Irwin, 15th Edition, 2011.
- Mehmet Karafakıoğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta, 9.Basım, 2015.
- Ek kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders Planı ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Uluslararası Ticaret Teorileri ve, Temel Kavramlar
Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,
Rekabet
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve
Konumlandırma
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri: İhracat ve Tedarik, Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları: Reklam ve Halkla İlişkiler, Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.