Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INTERNATIONAL MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITR0018 INTERNATIONAL MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar İngilizce Bilgisi
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Thursday, 12:00-13:50,BK, A-603
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım, gerçek yaşamdan örnekler, teorik ve pratik sunumlar, örnek olaylar, öğrenci sunumları ve tartışma
Temel Kaynaklar  - Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7th Edition, 2012.

 

 

Diğer Kaynaklar

- Philip R. Cateo, Mary C. Gilly, John L. Grahan, McGraw-Hill Irwin, 15th Edition, 2011.

 

- Mehmet Karafakıoğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta, 9.Basım, 2015.

 

- Ek kaynaklar

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders Planı ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Uluslararası Ticaret Teorileri ve, Temel Kavramlar Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Ekonomik-Ticari Çevreler, Sosyo-Kültürel Çevreler, Politik-Yasal Çevreler Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Rekabet Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri: İhracat ve Tedarik, Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları: Reklam ve Halkla İlişkiler, Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 50


Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10