Temel amaç, inovasyon çıktılarını artıracak yöntemlerin ve bu çıktıları etkileyen ana faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır. Dersin sonunda, öğrenciler çalıştıkları bir işletmenin yenilik sisteminin yapısını anlayabilmeli ve iyileştirilmesi gereken alanları rapor edebilmeli, sunabilmeli ve tartışabilmelidir
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sunum ve tartışma
Temel Kaynaklar
-Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2005). Managing innovation integrating technological, market and organizational change. John Wiley and Sons Ltd.
Diğer Kaynaklar
-Shane, S. (2008). The handbook of technology and innovation management. John Wiley & Sons.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnovasyon ve önemi, genel tanımlar
Sunum / Tartışma
2. Hafta
İnovasyonun Boyutları
Sunum / Tartışma
3. Hafta
İnovasyon Türleri
Sunum / Tartışma
4. Hafta
Açık ve Kapalı inovasyon Kavramları
Sunum / Tartışma
5. Hafta
İnovasyon ekosistemi
Sunum / Tartışma
6. Hafta
İnovasyon yaşam döngüsü
Sunum / Tartışma
7. Hafta
Önde gelen İnovasyon Yönetimi yöntemleri
Sunum / Tartışma
8. Hafta
Arasınav
Sınav
9. Hafta
İç inovasyon yeteneği kavramı
Sunum / Tartışma
10. Hafta
İç inovasyon yeteneğini yönetmek
Sunum / Tartışma
11. Hafta
Dış inovasyon yeteneği kavramı
Sunum / Tartışma
12. Hafta
Önde gelen yenilikçi şirketlerin inovasyon sistemleri
Sunum / Tartışma
13. Hafta
Önde gelen yenilikçi şirketlerin inovasyon sistemleri
Sunum / Tartışma
14. Hafta
Yenilikçi ülkelerin girdileri ve çıktıları
Sunum / Tartışma
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
İnovasyonla ilgili kavramlar anlaşılacaktır
ÖÇ-2
İnovasyon türleri anlaşılacaktır
ÖÇ-3
İnovasyonun başarıyla yönetimi için yollar bulma becerisi kazanılacaktır.
ÖÇ-4
Organizasyon yapılarına göre uygulanacak yenilik sistemi belirlenebilecektir
ÖÇ-5
Kurumların inovasyon deneyimleri ve akademik teorilerle uygulamaları tanınacaktır
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.