Yapay zeka ve güncel yaklaşımlar dersinin amacı yapay zekanın insan hayatında ve iletişim dünyasında yarattığı değişimleri tartışmaktır. Ders kapsamında, sosyal bilimler perspektifinden anlatılacak yapay zeka teknolojileri ile ilişkili öğrencilerin, bilgi ve sorgulama yeteneği edinmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-14.45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D0406
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10.00 11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
Russell, S. J., & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: a modern approach. Malaysia; Pearson Education Limited,.
Ford, M. (2018). Robotların Yükselişi: Yapay Zekâ ve İşsiz Bir Gelecek Tehlikesi,(çev. Cem Duran). Kronik Kitap, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yapay zeka kavramına giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Yapay zeka ve temel kavramlar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Temel prensipleriyle yapay zeka
Sözlü anlatım
4. Hafta
Güncel yapay zeka uygulamaları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Yapay zeka ve insan
Sözlü anlatım
6. Hafta
Yapay zeka ve etik
Sözlü anlatım
7. Hafta
Yapay zeka uygulama alanları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
9. Hafta
Yapay zeka temelli reklam uygulamaları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Yapay zeka ve dönüşen halkla ilişkiler
Sözlü anlatım
11. Hafta
Gazetecilik uygulamalarında yapay zeka
Sözlü anlatım
12. Hafta
İletişim teknolojileri ve yapay zeka
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yapay zeka ve sanatta yeni uygulamalar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Yapay zeka eksenli gelecek tartışmaları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yapay zeka ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek
Yapay zeka ile reklamcılık uygulamalarını ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5
Yapay zekanın halkla ilişkiler alanına etkilerini yorumlayabilecek
ÖÇ-6
Yapay zeka ile gazetecilik uygulamaları arasında bağlantı kurabilecek
ÖÇ-7
Yapay zeka eksenli gelecek tartışmalarını değerlendirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek