Ders kapsamında medya planlama sürecinin neleri içerdiği, medya planı için gerekli olan adımların, stratejilerin ve medya planlamasında kullanılan araştırma ve veri analizlerinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba,11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 5C 1113
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 14.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK5C1113
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım ve sunumlar
Temel Kaynaklar
- Başal, B. (12018). Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları İstanbul: Çantay Kitabevi.
- Mestçi, A. (2013). İnternette Reklamcılık. İstanbul. Pusula Yayınevi.
- Sissors, J.Z. & Baron, R.B. Medya Planı Nasıl Hazırlanır?. İstanbul: Mediacat.
- Kelly, L.D., Jugenheimer, D.W. ve K.B. Sheehan. (2015). Advertising Media Planning- A
Brand Management Approach. New York. Routledge.
Diğer Kaynaklar
Ders notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriği ve amacı hakkında konuşma
Sözlü anlatım, görsel sunum
2. Hafta
Medya tanımı ve medya planlamanın ilişkili olduğu alanlar
Sözlü anlatım, görsel sunum
3. Hafta
Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği)
Sözlü anlatım, görsel sunum
4. Hafta
Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler)
Sözlü anlatım, görsel sunum
5. Hafta
Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları
Sözlü anlatım, görsel sunum
6. Hafta
Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları
Sözlü anlatım, görsel sunum
7. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
8. Hafta
Dijital medya planlama ve dijital medya planlama terminolojisi
Sözlü anlatım, görsel sunum
9. Hafta
Dijital reklam modelleri
Sözlü anlatım, görsel sunum
10. Hafta
Medya planlamada yer alan problemler. Medya ölçümleri.
Sözlü anlatım, görsel sunum
11. Hafta
Medya ortamlarının karşılaştırılması. Bu ortamların olumlu ve olumsuz yönlerinin değerlendirilmesi.
Sözlü anlatım, görsel sunum
12. Hafta
Medya planı örneklerinin incelenmesi
Sözlü anlatım, görsel sunum
13. Hafta
Medya planlama uygulaması. Öğrenci sunumları.
Sözlü anlatım, görsel sunum
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Medya tanımı. Medya, reklam ve tüketici ilişkisi. Medya planlamada hedef kitle.
Pazarlama karması ve medya planlama ilişkisi
ÖÇ-2
Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği)
ÖÇ-3
Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra
seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler)
ÖÇ-4
Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (rating, ortalama rating, TVR,
Share, Reach)
ÖÇ-5
Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (ATS, GRP, Reach, O.T.S.,
Adhesion, Affinity index, CPT, CPP, SOS, SOV vb.)
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek