Pazarlama iletişimi sürecini, pazarlama hedef ve stratejileriyle ilişkisini ve pazarlama iletişimi karmasında karar sürecini irdelerken, pazarlama iletişimi programlarıyla müşterilerin ikna edilmesi hakkında bilgi kazanılması amaçlanmaktadır. Her geçen gün gelişen teknoloji ve gün be gün artan rekabete bağlı olarak kurumların farklı yaklaşımlar ile ele aldıkları pazarlama stratejilerini öğrenmek ve örneklerle pekiştirilmesini sağlamak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı. 09.00-10.45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1C15
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 10:00-11:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
- Varinli, İ. (2012). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık.
Güncel makaleler.
Kotler, P. (2016). Pazarlama 4.0. Optimist Yayınları.
Kingsnorth, S. (2022), Dijital Pazarlama Stratejisi. Nobel Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama ve Pazarlama Süreçlerinin Tanımlanması
Sözel anlatım, görsel materyal
2. Hafta
Pazar ve Tüketici Değerini Anlama
Sözel anlatım, görsel materyal
3. Hafta
Değer Temelli Strateji ve Pazarlama Karması Tasarımı
Sözel anlatım, görsel materyal
4. Hafta
Rekabet Avantajı Yaratma
Sözel anlatım, görsel materyal
5. Hafta
Pazarlama Metrikleri
Sözel anlatım, görsel materyal
6. Hafta
Pazar Araştırması ve Pazarlama Çevresi
Sözel anlatım, görsel materyal
7. Hafta
Tüketici Segmentasyonu ve Hedeflemesi
Sözel anlatım, görsel materyal
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Dijital Pazarlama İletişiminde Reklam
Sözel anlatım, görsel materyal
10. Hafta
Etik ve Sosyal Sorumluluk
Sözel anlatım, görsel materyal
11. Hafta
Pazarlama İletişiminde Yeni Yöntem ve Yaklaşımlar
Sözel anlatım, görsel materyal
12. Hafta
Etkileyen ve Yeşil Pazarlama
Sözel anlatım, görsel materyal
13. Hafta
Etkileşimli ve Deneyimsel Pazarlama
Sözel anlatım, görsel materyal
14. Hafta
Füzyon ve Fijital Pazarlama
Sözel anlatım, görsel materyal
15. Hafta
Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
Sözel anlatım, görsel materyal
16. Hafta
Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
Sözel anlatım, görsel materyal
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Pazarlama kavramını detaylı olarak öğrenecek.
ÖÇ-2
Güncel pazarlama yaklaşımlarına hakim olacak.
ÖÇ-3
Hedef kitleye uygun pazarlama stratejisi geliştirebilecek.
ÖÇ-4
Dijital ortamda ürüne uygun pazarlama stratejisini geliştirebilecek.
ÖÇ-5
Güncel pazarlama yaklaşımlarını yeni medya ortamında uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek