Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM8205 PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR 2/0/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Pazarlama iletişimi sürecini, pazarlama hedef ve stratejileriyle ilişkisini ve pazarlama iletişimi karmasında karar sürecini irdelerken, pazarlama iletişimi programlarıyla müşterilerin ikna edilmesi hakkında bilgi kazanılması amaçlanmaktadır. Her geçen gün gelişen teknoloji ve gün be gün artan rekabete bağlı olarak kurumların farklı yaklaşımlar ile ele aldıkları pazarlama stratejilerini öğrenmek ve örneklerle pekiştirilmesini sağlamak. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı. 09.00-10.45. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1C15
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 10:00-11:00. Ataköy Yerleşkesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

-Ders anlatımı, Örnek Olaylar, Sınıf içi tartışma

Temel Kaynaklar

- Varinli, İ. (2012). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık.

- Odabaşı,Yavuz.  Pazarlama İletişimi, Ankara:A.Ü. Yay. 1995.

- Odabaşı,Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2004.

- Cemalcılar, İlhan. Pazarlama Kavramlar- Kararlar, İstanbul: Beta Yayınları, 1994.

Diğer Kaynaklar Güncel makaleler.

Kotler, P. (2016). Pazarlama 4.0. Optimist Yayınları. 

Kingsnorth, S. (2022), Dijital Pazarlama Stratejisi. Nobel Yayınları. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama ve Pazarlama Süreçlerinin Tanımlanması Sözel anlatım, görsel materyal
2. Hafta Pazar ve Tüketici Değerini Anlama Sözel anlatım, görsel materyal
3. Hafta Değer Temelli Strateji ve Pazarlama Karması Tasarımı Sözel anlatım, görsel materyal
4. Hafta Rekabet Avantajı Yaratma Sözel anlatım, görsel materyal
5. Hafta Pazarlama Metrikleri Sözel anlatım, görsel materyal
6. Hafta Pazar Araştırması ve Pazarlama Çevresi Sözel anlatım, görsel materyal
7. Hafta Tüketici Segmentasyonu ve Hedeflemesi Sözel anlatım, görsel materyal
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Dijital Pazarlama İletişiminde Reklam Sözel anlatım, görsel materyal
10. Hafta Etik ve Sosyal Sorumluluk Sözel anlatım, görsel materyal
11. Hafta Pazarlama İletişiminde Yeni Yöntem ve Yaklaşımlar Sözel anlatım, görsel materyal
12. Hafta Etkileyen ve Yeşil Pazarlama Sözel anlatım, görsel materyal
13. Hafta Etkileşimli ve Deneyimsel Pazarlama Sözel anlatım, görsel materyal
14. Hafta Füzyon ve Fijital Pazarlama Sözel anlatım, görsel materyal
15. Hafta Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama Sözel anlatım, görsel materyal
16. Hafta Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama Sözel anlatım, görsel materyal
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlama kavramını detaylı olarak öğrenecek.
ÖÇ-2Güncel pazarlama yaklaşımlarına hakim olacak.
ÖÇ-3Hedef kitleye uygun pazarlama stratejisi geliştirebilecek.
ÖÇ-4Dijital ortamda ürüne uygun pazarlama stratejisini geliştirebilecek.
ÖÇ-5Güncel pazarlama yaklaşımlarını yeni medya ortamında uygulayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5