Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYOLOJİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM1001 1 SOSYOLOJİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

“Sosyoloji”nin temel kavramlarını, konu ve yöntemlerini betimlemek, toplumbilim ile iletişim arasında bağlantı kurarak öğrencinin toplum olgusunu çözümleyebilmesini sağlamak, halkla ilişkiler ve reklamcılığın gelişim sürecinde etkili olan faktörleri sosyoloji açısından açıklamak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selda Salman Sakızlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-10:45, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültes, AKZA1
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, eleştirmek, sorgulamak.
Temel Kaynaklar

-Anthony Giddens, Philip W. Sutton, Sosyoloji (8. Edisyon), Kırmızı Yayınları, İstanbul 

Diğer Kaynaklar -Theodor Adorno, Kültür Endüstrisi, İletişim Yayınları, İstanbul

-Ken Browne, Sosyolojiye Giriş, Say Yayınları, İstanbul

-Philippe Riutort, Sosyolojiye Giriş Dersleri, DoğuBatı Yayınları, İstanbul

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş: Sosyolojinin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal değişimler Sözlü anlatım
2. Hafta Sosyoloji nedir? Sosyolojik düşüncelerin gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Sosyolojinin yöntemleri: Sorular sorma ve cevaplama Sözlü anlatım
4. Hafta Sosyolojik gelenekler Sözlü anlatım
5. Hafta Kültür ve sosyoloji Sözlü anlatım
6. Hafta Sanat ve toplum ilişkisi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Toplum ve siyasal, güç Sözlü anlatım
9. Hafta Tabakalaşma ve toplumsal sınıf Sözlü anlatım
10. Hafta Küresel eşitsizlik Sözlü anlatım
11. Hafta Toplumsal cinsiyet ve cinsellik Sözlü anlatım
12. Hafta Irk, etnik kimlik ve göç Sözlü anlatım
13. Hafta Medya Sözlü anlatım
14. Hafta Uluslar, savaş ve terörizm Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1İnsanın toplumsal bir varlık olduğunu yorumlayabilecek.
ÖÇ-2Kültür, toplum-iletişim kavramlarını irdeleyerek çözümleyebilecek.
ÖÇ-3Kültür, toplum, iletişim arasındaki bağlantı örnekleyerek gösterebilecek.
ÖÇ-4Toplumsal olayların niteliklerini ele alabilecek.
ÖÇ-5Toplum bilgisini iletişime ve tasarıma yönelik çalışmalarına uyarlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5