Tüm bilim dallarıyla bağıntılı olan “iletişim” olgusuna ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve uygulamalı örnekler üzerinden iletişim engelleri, iletişim çatışmalarının nedenleri ve sonuçları göz önünde bulundurularak irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-12:45, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKZD1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
İletişim olgusunun temel kavram ve ilkeleri çerçevesinde iletişim sürecinin nasıl, hangi öğelerle gerçekleştiği, amacına ulaşmayı hedefleyen bir iletişimin kurulması için hangi etmenlerin göz önünde bulundurulması gerektiği ve hangi etmenlerden kaçınılması gerektiği uygulamalarla, örneklerle tartışılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları, 2005.
- Zıllıoğlu, Melih. İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınları, 1993.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
İletişim kavramının tanımının yapılması.
Sözlü anlatım
3. Hafta
İletişim olgunsun toplumsal yaşam içinde nasıl evrimleştiğinin ele alınması.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Teknolojik gelişmelerin iletişim olgusu üzerindeki etkisinin incelenmesi.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim kavramının küreselleşmeyle birlikte değişen yapısının irdelenmesi.
Sözlü anlatım
6. Hafta
İletişimin sürecinin amaçlarının çeşitli bağlamlarda değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İletişimin kavramının türelere ayrılarak, iletişimin türleri arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin ortaya konulması.
Sözlü anlatım
9. Hafta
İletişimin sınıflandırılması ve bu sınıflandırmaya dair çeşitli örneklerin verilmesi.
Sözlü anlatım
10. Hafta
İletişimin öğelerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
11. Hafta
İletişimin öğelerinin ele alınması.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Uygulama örneği üzerinden iletişimin işlevlerinin saptanması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Empati-sempati gibi kavramlar üzerinden kişilerarası iletişimin irdelenmesi.
Sözlü anlatım
14. Hafta
İletişim engelleri ve türleri üzerinde durularak, etkin bir iletişim sürecindeki temel ilkelerin ele alınması.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim kuramlarını özümseyerek tanımlayabilecek ve bu kuramları kendi uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-2
letişim kuramlarını, teknolojik değişimleri de göz önünde bulundurarak kendi uzmanlık alanlarında uygulayabilecek.
ÖÇ-3
İletişim becerilerini geliştirerek iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerilerini yaşamda, çalışma alanlarında kullanabilecek.
ÖÇ-4
İletişim yetilerini üst seviyeye çıkararak kendini ifade edebilecek ve edindiği yetileri uzmanlık alanlarında da kullanabilecek.
ÖÇ-5
Medya etkileri teorilerini değerlendirebilecek.
ÖÇ-6
İletişim alanının sosyal bilimlerinin farklı alanlarıyla ilişkilendirerek, uzmanlık alanlarına yönelik yaratıcı çalışmalar hazırlayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek