Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYAYA GİRİŞ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM1003 1 YENİ MEDYAYA GİRİŞ I 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15.00-16.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK SS2 (Seminer II Salonu)
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar - Jan Van Dijk, Ağ Toplumu (2016). Kafka Yayıncılık.

- Manuel Castells, İletişimin Gücü (2016). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 

- Manuel Castells, Ağ Toplumunun Yükselişi (2008). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 
Diğer Kaynaklar -Güncel makaleler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni Medyaya Genel Bir Bakış Sözlü Anlatım
2. Hafta Yeni Medyanın Gelişimi ve İnternet Tarihi Sözlü Anlatım
3. Hafta Yeni İletişim Teknolojileri Sözlü Anlatım
4. Hafta Mobil İletişim Teknolojileri Sözlü Anlatım
5. Hafta Yeni Medya Alanında Önemli Kavramlar Sözlü Anlatım
6. Hafta Yeni Medya Alanında Önemli Kavramlar Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Sosyal Medyanın Gelişimi Sözlü Anlatım
9. Hafta Sosyal Medya Bağlamında Temel Kavramlar Sözlü Anlatım
10. Hafta Etkileşimli Medya Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi Sözlü Anlatım
11. Hafta Yeni Medya ve Yapay Zeka Sözlü Anlatım
12. Hafta Yapay Zeka Alanında Güncel Tartışmalar Sözlü Anlatım
13. Hafta Yeni Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Sözlü Anlatım
14. Hafta Yeni Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar Sözlü Anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Yeni medya ile ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-2Medya yakınsaması ve siber kültür kavramlarını ilişkilendirebilecek
ÖÇ-3Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları belirtebilecek
ÖÇ-4Yeni medya ile reklam ve pazarlama ilişkisinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-5Sosyal medya platformları ile ilgili bilgi sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5