Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Son yıllardaki internet ve beraberinde bilgi iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler medya sektöründe de büyük değişikliklere sebep oldu. Analog yayıncılıktan sayısal yayıncılığa geçilen bu süreçte yeni medya kavramını da ortaya çıktı. Yeni medya, internet, interaktif TV, mobil iletişim gibi tüm çevrimiçi ve etkileşimli platformaları içermektedir. Ders kapsamında öğrencilerin, yeni medyada ortamında reklam, habercilik, yeni ekonomi, teknolojik determizim, etkileşimli ortamlar, yeni medyada içerik yönetimi gibi konular hakkında genel bilgilere sahip olması ve yeni medyanın geleceği hakkında da bilgilenmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15.00-16.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK SS2 (Seminer II Salonu)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
- Jan Van Dijk, Ağ Toplumu (2016). Kafka Yayıncılık.
- Manuel Castells, İletişimin Gücü (2016). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
- Manuel Castells, Ağ Toplumunun Yükselişi (2008). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar
-Güncel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Medyaya Genel Bir Bakış
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yeni Medyanın Gelişimi ve İnternet Tarihi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Yeni İletişim Teknolojileri
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Mobil İletişim Teknolojileri
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Yeni Medya Alanında Önemli Kavramlar
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Yeni Medya Alanında Önemli Kavramlar
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Sosyal Medyanın Gelişimi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Sosyal Medya Bağlamında Temel Kavramlar
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Etkileşimli Medya Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Yeni Medya ve Yapay Zeka
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Yapay Zeka Alanında Güncel Tartışmalar
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Yeni Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Yeni Medya ve Güncel Kuramsal Tartışmalar
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yeni medya ile ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Medya yakınsaması ve siber kültür kavramlarını ilişkilendirebilecek
ÖÇ-3
Yeni medya ile geleneksel medya arasındaki farkları belirtebilecek
ÖÇ-4
Yeni medya ile reklam ve pazarlama ilişkisinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-5
Sosyal medya platformları ile ilgili bilgi sahibi olacak
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek