Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA PROGRAMCILIĞI I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM1004 1 YENİ MEDYA PROGRAMCILIĞI I 1/2/0 Z TÜRKÇE 5
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Yeni medya alanında kullanılan tasarım araçlarının tanınması ve uygulatılarak öğretilmesi dersin ana hedefini açıklar. Ders içerisinde yeni medya alanına yönelik (buton, arayüz tasarımı, mobil oyuna yönelik tasarımlar vb.) tasarım öğelerinin üretim süreçleri uygulatılarak anlatılacaktır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00-18.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B/08-10 Dersliği
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 12.00-13.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Tanımlama, açıklama, analiz ve uygulama

Temel Kaynaklar Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tasarım ürünleri ve yeni medyaya yönelik tasarımların örnekler ile anlatılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
2. Hafta Tasarım ve medya ilişkisi. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
3. Hafta Yeni medya alanına yönelik tasarım öğelerinin üretimine giriş. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
4. Hafta Adobe Illustrator CC programı üzerinden vektör tasarımın anlatılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
5. Hafta Tasarım ilkelerinin anlatılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
6. Hafta Geometrik formların üretimi. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
7. Hafta Renk konusunun anlatılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
8. Hafta Ara Sınav. Ara Sınav
9. Hafta Perspektif ve renk uyumu konularının anlatılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
10. Hafta Üç boyutlu tasarım öğelerinin üretilmesi. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
11. Hafta Buton, widget ve panel vb. yeni medya arayüz öğelerinin yazılım üzerinden tasarlanılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
12. Hafta Arayüz tasarımına giriş. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
13. Hafta Masaüstü yeni medya ürünlerine yönelik tasarım işlemleri. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
14. Hafta Mobil arayüz tasarımına yönelik tasarım süreçleri. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
15. Hafta Final Projelerinin verilmesi ve finale yönelik sınıf içi uygulama yapılması. Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme.
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Yeni medya alanına dair ilgili tasarım araçlarını öğreneceklerdir
ÖÇ-2Adobe Illustrator programı ile arayüz ve etkileşim öğeleri tasarlayabilecekler
ÖÇ-3Tasarım ilkelerini öğrenmiş olacaklar
ÖÇ-4Perspektif, renk ve estetik kavramlarına dair bilgi sahibi olacaklardır
ÖÇ-5Üç boyutlu tasarım araçlarını kullanarak buton, arayüz vb. etkileşim araçları tasarlayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5