Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Yeni medya alanında kullanılan tasarım araçlarının tanınması ve uygulatılarak öğretilmesi dersin ana hedefini açıklar. Ders içerisinde yeni medya alanına yönelik (buton, arayüz tasarımı, mobil oyuna yönelik tasarımlar vb.) tasarım öğelerinin üretim süreçleri uygulatılarak anlatılacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Umut Kuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13.00-18.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B/08-10 Dersliği
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 12.00-13.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. Cats Sanal Oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Tanımlama, açıklama, analiz ve uygulama
Temel Kaynaklar
Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tasarım ürünleri ve yeni medyaya yönelik tasarımların
örnekler ile anlatılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
2. Hafta
Tasarım ve medya ilişkisi.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
3. Hafta
Yeni medya alanına yönelik tasarım öğelerinin
üretimine giriş.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
4. Hafta
Adobe Illustrator CC programı üzerinden vektör
tasarımın anlatılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
5. Hafta
Tasarım ilkelerinin anlatılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
6. Hafta
Geometrik formların üretimi.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
7. Hafta
Renk konusunun anlatılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
8. Hafta
Ara Sınav.
Ara Sınav
9. Hafta
Perspektif ve renk uyumu konularının anlatılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
10. Hafta
Üç boyutlu tasarım öğelerinin üretilmesi.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
11. Hafta
Buton, widget ve panel vb. yeni medya arayüz
öğelerinin yazılım üzerinden tasarlanılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
12. Hafta
Arayüz tasarımına giriş.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
13. Hafta
Masaüstü yeni medya ürünlerine yönelik tasarım
işlemleri.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
14. Hafta
Mobil arayüz tasarımına yönelik tasarım süreçleri.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
15. Hafta
Final Projelerinin verilmesi ve finale yönelik sınıf içi
uygulama yapılması.
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme.
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Yeni medya alanına dair ilgili tasarım araçlarını öğreneceklerdir
ÖÇ-2
Adobe Illustrator programı ile arayüz ve etkileşim öğeleri tasarlayabilecekler
ÖÇ-3
Tasarım ilkelerini öğrenmiş olacaklar
ÖÇ-4
Perspektif, renk ve estetik kavramlarına dair bilgi sahibi olacaklardır
ÖÇ-5
Üç boyutlu tasarım araçlarını kullanarak buton, arayüz vb. etkileşim araçları tasarlayabilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek