Derste yeni medya konusunun; dijitalleşme ve teknolojil gelişmeler, kuramlar, yapay zeka kavramları doğrultusunda ayrıntılı olarak ele alınması amaçlanmaktadır. Medya Okuyazarlığı ve Görsel Okuryazarlık da ders kapsamında irdelenecektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKB18
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10.00-11.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK 1D-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunum ve tartışma
Temel Kaynaklar
Selin, Eva (2022). Transmedya Kültürü, İstanbul: Lejand Yayınları
Kalaycı, Ahmet Rasim (2023). İnternet Neyim Oluyor? İstanbul: Espas Kuram.
Yengin, Deniz, Bayrak T. (2022) Yeni Medya Kuramları 101 İstanbul: Der Yayınları
Diğer Kaynaklar
Yeni medya alanındaki makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Geleneksel medya/Yeni medya: Benzerlikler, Farklılıklar
Sözlü anlatım
3. Hafta
Yeni medya ve teknoloji
Sözlü anlatım
4. Hafta
Yeni medya ve toplum
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sosyal medya
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal ağlar
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Sanal kimlikler
Sözlü anlatım
9. Hafta
Sanal kimlikler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Siber zorbalık
Sözlü anlatım
11. Hafta
Siber zorbalık
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yeni medya ve siyaset
Sözlü anlatım
13. Hafta
Yeni medya ve siyasal kampanyalar
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sosyal medya bağımlılığı
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler yeni medya ve ilişkili temel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler yeni medya teknolojisinin sağladığı yeni olanaklar hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-3
Öğrenciler yeni medyanın toplumsal boyutunu kavrayabilecek ve önemini
değerlendirebilecek.
ÖÇ-4
Öğrenciler yeni medyanın ekonomik yapılanmasını öğrenecek ve bu yapılanmadaki aktörleri
tanımlayabilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler yeni medya ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıları kurabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek