Öğrencilerin, iletişim çalışmaları alanını şekillendiren temel kuramlarla tanıştırılması, söz konusu kuramların tarihsel çerçeveleri bağlamında anlaşılması, medya ve toplum ilişkisini bağlantısının aktarılması dersin temel amacıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültes, AKZA3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 09.00-10.00, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültes, AK1D11
Kitle iletişimi ve kitle iletişim araçları kavramlarının açıklanması
Sözlü anlatım
4. Hafta
Toplumsal bir süreç olarak İletişimin tartışılması
Sözlü anlatım
5. Hafta
İletişim teknolojilerinin gelişimi ve toplumsal değişim sürecinin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
6. Hafta
İletişim teknolojilerinin gelişimi ve toplumsal değişim sürecinin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İletişim kavramının küreselleşmeyle birlikte değişen yapısının incelenmesi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Kitle kültürü ve kitle toplumunun yükselişi konusununele alınması
Sözlü anlatım
10. Hafta
İletişim bilimine ilişkin temel modellerin çıkış noktalarının anlatılması
Sözlü anlatım
11. Hafta
Medya ve toplum üzerine erken dönem yaklaşımların
incelenmesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Marksist Medya Kuramı, Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu hakkında bilgi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Medyanın Ekonomi Politiği konusunun anlatılması
Sözlü anlatım
14. Hafta
Kültürel Çalışmalar konusunun ele alınması
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İletişim bilimlerinin diğer bilimler arasındaki konumunu ve önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-2
İletişim alanında yapılan çalışmaları geniş düzlemde ele alınabilecek bir bakış açısı kazanacak.
ÖÇ-3
Medya ve toplum arasındaki ilişkiyi analitik bir bakış açısıyla ele alınabilecek.
ÖÇ-4
Yerel, ulusal ve küresel düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel, toplumsal ve hukuki işleyişe dair disiplinlerarası bir bilgi ve yaklaşıma sahip olacak.
ÖÇ-5
İletişim ve medya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek