Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLETİŞİM KURAMLARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM2001 2 İLETİŞİM KURAMLARI 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin, iletişim çalışmaları alanını şekillendiren temel kuramlarla tanıştırılması, söz konusu kuramların tarihsel çerçeveleri bağlamında anlaşılması, medya ve toplum ilişkisini bağlantısının aktarılması dersin temel amacıdır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Öykü Ezgi Yıldız
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 11.00-12.45, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültes, AKZA3
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09.00-10.00, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültes, AK1D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  -Ders anlatımı, açıklama, örnekleme, eleştirme, sorgulama

Temel Kaynaklar Mattelart, Armand, Mattelart, Michêle, İletişim Kuramları Tarihi, iletişim yayıncılık, 2006, Yaylagül, Levent, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınevi, 2016, Güngör, Nazife, İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, 2011, Erdoğan, İrfan, Öteki Kuram, Erk Yayınları, 2005

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kavramının tanımlanması Sözlü anlatım
3. Hafta Kitle iletişimi ve kitle iletişim araçları kavramlarının açıklanması Sözlü anlatım
4. Hafta Toplumsal bir süreç olarak İletişimin tartışılması Sözlü anlatım
5. Hafta İletişim teknolojilerinin gelişimi ve toplumsal değişim sürecinin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
6. Hafta İletişim teknolojilerinin gelişimi ve toplumsal değişim sürecinin değerlendirilmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta İletişim kavramının küreselleşmeyle birlikte değişen yapısının incelenmesi Sözlü anlatım
9. Hafta Kitle kültürü ve kitle toplumunun yükselişi konusununele alınması Sözlü anlatım
10. Hafta İletişim bilimine ilişkin temel modellerin çıkış noktalarının anlatılması Sözlü anlatım
11. Hafta Medya ve toplum üzerine erken dönem yaklaşımların incelenmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Marksist Medya Kuramı, Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu hakkında bilgi Sözlü anlatım
13. Hafta Medyanın Ekonomi Politiği konusunun anlatılması Sözlü anlatım
14. Hafta Kültürel Çalışmalar konusunun ele alınması Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İletişim bilimlerinin diğer bilimler arasındaki konumunu ve önemini kavrayabilecek.
ÖÇ-2İletişim alanında yapılan çalışmaları geniş düzlemde ele alınabilecek bir bakış açısı kazanacak.
ÖÇ-3Medya ve toplum arasındaki ilişkiyi analitik bir bakış açısıyla ele alınabilecek.
ÖÇ-4Yerel, ulusal ve küresel düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel, toplumsal ve hukuki işleyişe dair disiplinlerarası bir bilgi ve yaklaşıma sahip olacak.
ÖÇ-5İletişim ve medya alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olacak.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5