Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
Dersin amacı, bilgisayarlardan taşınabilir cihazlara kadar olan iletişim ortamlarında hedef kitlenin beklentilerini doğru tespit edebilmek ve onlarla doğru bir biçimde iletişim kurabilmek için dikkate alınması gereken konular üzerinde durulacaktır. İnsan Bilgisayar Etkileşiminin tarihçesi ve önemi açıklanarak beraberinde; Arayüz tasarımı, bilgi işleme süreci, kullanıcı deneyimi , dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15.00-16.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 09.00 11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Sözlü Anlatım
2. Hafta
İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Arayüz tasarımı nedir?
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Bilgi işleme süreci
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Distributed Cognition
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Etkileşim tasarımı ve kullanıcı deneyim
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Mobil ortamlardan web sayfası tasarımı yapılırken nelere dikkat edilmelidir?
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Mobil web sayfalarının efektifliği üzerine örnek uygulama
Etkileşim tasarımı ve kullanıcı deneyimi konularının önemini belirtebilecek.
ÖÇ-4
İnovasyon ile yeni medyayı ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-5
Büyük veri yönetiminin yeni medya alanındaki önemini belirtebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek