Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYAYA GİRİŞ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM2003 2 YENİ MEDYAYA GİRİŞ II 2/0/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.

Dersin amacı, bilgisayarlardan taşınabilir cihazlara kadar olan iletişim ortamlarında hedef kitlenin beklentilerini doğru tespit edebilmek ve onlarla  doğru bir biçimde iletişim kurabilmek için dikkate alınması gereken konular üzerinde durulacaktır. İnsan Bilgisayar Etkileşiminin tarihçesi ve önemi açıklanarak beraberinde; Arayüz tasarımı, bilgi işleme süreci, kullanıcı deneyimi , dersin ana konularını oluşturmaktadır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15.00-16.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09.00 11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İnsan Bilgisayar Etkileşimi Sözlü Anlatım
2. Hafta İnsan Bilgisayar Etkileşimi Sözlü Anlatım
3. Hafta Arayüz tasarımı nedir? Sözlü Anlatım
4. Hafta Bilgi işleme süreci Sözlü Anlatım
5. Hafta Distributed Cognition Sözlü Anlatım
6. Hafta Etkileşim tasarımı ve kullanıcı deneyim Sözlü Anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Mobil ortamlardan web sayfası tasarımı yapılırken nelere dikkat edilmelidir? Sözlü Anlatım
9. Hafta Mobil web sayfalarının efektifliği üzerine örnek uygulama Sözlü Anlatım
10. Hafta Büyük Veri Yönetimi Sözlü Anlatım
11. Hafta Büyük Veri Yönetimi Sözlü Anlatım
12. Hafta İnovasyon Sözlü Anlatım
13. Hafta İnovasyon Sözlü Anlatım
14. Hafta Teknolojik Determinizm nedir? Sözlü Anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İnsan-Bilgisayar etkileşimi olgusunu tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Arayüz tasarım ilkelerini ifade edebilecek.
ÖÇ-3Etkileşim tasarımı ve kullanıcı deneyimi konularının önemini belirtebilecek.
ÖÇ-4İnovasyon ile yeni medyayı ilişkilendirebilecek.
ÖÇ-5Büyük veri yönetiminin yeni medya alanındaki önemini belirtebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5