Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM2005 2 SEMİNER II 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 

Dersin amacı, yeni medya ve iletişim alanındaki temel kavramlar ve güncel tartışmalar ile ilgili başlıkların ele alınmasıdır. Bu kapsamda, söz konusu konu başlıkları ile ilişkili yeni medya ve iletişim alanının çeşitli dallarında uzman sektör temsilcileri davet edilerek bilgi ve deneyimlerinden yararlanılacaktır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 11.00-12.50, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKZD3
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi. Sanat ve Tasarım Fakültesi, AK1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Sunum, Sektör temsilcileriyle buluşma, soru sorma, değerlendirme
Temel Kaynaklar Yeni Medya Kuramları, Filiz Aydoğan, Der Yayınları, İstanbul, 2017
Diğer Kaynaklar Cesur Yeni Medya-Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Henry Jenkins, İletişim Yayıncılık, 2016, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders konularına giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Dijital kültür kavramının incelenmesi Sözlü anlatım
3. Hafta Yakınsama-yeni medya ilişkisi Sözlü anlatım
4. Hafta Enformasyon toplumu ile ilgili tartışmalar Sözlü anlatım
5. Hafta Dijital uçurum kavramıyla ilgili tartışmalar Sözlü anlatım
6. Hafta Dijital medya endüstrisinin incelenmesi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Dijital kapitalizm kavramıyla ilgili güncel tartışmalar Sözlü anlatım
9. Hafta Paylaşım kültürü-yeni medya ilişkisinin açıklanması Sözlü anlatım
10. Hafta Dijital emek kavramı ekseninde tartışmalar Sözlü anlatım
11. Hafta Gözetim toplumu ve yeni medya Sözlü anlatım
12. Hafta Büyük veri kavramının incelenmesi Sözlü anlatım
13. Hafta Nesnelerin İnterneti kavramının incelenmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Dijital yerli/Dijital göçmen kavramlarının incelenmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tanımlayabilecek
ÖÇ-2Yeni medya alanındaki güncel tartışmaların önemini belirtebilecek
ÖÇ-3Dijital medya endüstrisi ile dijital kapitalizmi ilişkilendirebilecek
ÖÇ-4Dijital kültür ile yeni medyayı ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5Paylaşım kültürü ile yeni medya arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5