Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İNTERNET GAZETECİLİĞİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3001 3 İNTERNET GAZETECİLİĞİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Dersin amacı, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte gazetecilik alanında yaşanan dönüşümün öğrencilere aktarılmasıdır. Bu derste yeni medya araçlarında haber ve gazete yayıncılığı yapma tekniklerinin açıklanması, bir haber sitesinin taşıması gereken özelliklerin anlatılması ve dönüşen haber kavramı üzerinden konumu değişen gazeteci ile okurun yeniden tanımlanması amaçlanmaktadır. 


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 12.00-13.45, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, uygulamak 

Temel Kaynaklar Pavlik, John. Yeni Medya ve Gazetecilik, İstanbul: Phoenix; 2013.

Alankuş, Sevda. Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya. İstanbul: Ips İletişim Vakfı Yayınları.

Tokgöz, Oya. Temel Gazetecilik. İstanbul: İmge Kitapevi, 2003.
Diğer Kaynaklar Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010.

Girgin, Atilla. Haber Yazmak. Der Yayınları. 3. Baskı. İstanbul, 2005.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijitalleşme kavramının açıklanması Sözlü anlatım
2. Hafta İnternetin tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmesi Sözlü anlatım
3. Hafta İnternet kullanımının yaygınlaşması ve gazeteciliğe yansımalarının tartışılması Sözlü anlatım
4. Hafta İnternet gazeteciliğinin tanımı ve özelliklerinin açıklanması Sözlü anlatım
5. Hafta Haber sitelerinin analizi Sözlü anlatım
6. Hafta Haber sitelerinin analizi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta İnternet gazeteciliğinin avantaj ve dezavantajlarının tartışılması. Sözlü anlatım
9. Hafta İnternet ve değişen okuyucu kitlesine ilişkin bilgilerin aktarılması Sözlü anlatım
10. Hafta Vatandaş Gazeteci kavramının tanımlanması Sözlü anlatım
11. Hafta İnternette haberin yapısı ve dili Sözlü anlatım
12. Hafta Geleneksel haber yazma yöntemleriyle internet haberi yazma yöntemlerinin kıyaslanması Sözlü anlatım
13. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
15. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
16. Hafta Öğrenci Sunumları Öğrenci Sunumları
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler haberciliğin internet tabanlı bilgi ve iletişim teknolojileriyle birlikte geçirdiği dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Öğrenciler internet haber sitelerinin biçimsel ve içeriğe dair asgari düzeyde taşıması gereken özellikleri öğrenir ve incelediği siteleri bu özelliklere göre değerlendirebilir.
ÖÇ-3Öğrenciler haber yazma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler üzerinden geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliği arasında kıyaslama yapabilirler.
ÖÇ-4İnternet gazeteciliğinin ekonomi-politik yapılanması hakkında bilgi sahibi olur. Hedef kitleye göre tasarlanan farklı habercilik yöntemlerini kavrar.
ÖÇ-5Öğrenciler internet gazeteciliği örneklerini inceleyerek, katılımcı gazetecilik, yurttaş gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği gibi internet üzerinden gerçekleştirilen gazetecilik uygulamalarına dair bilgi sahibi olur.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5