Dersin amacı, öğrencilerin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla yeni medya alanında içerik üretimi için kullanılan tasarım programlarını, tasarım programlarını pratik ederek, söz konusu tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanabilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 12.00-14.45/ 15:00-17:45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK STF MAC LAB.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe-10:00-11:00.Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
Temel Kaynaklar
-Şahin C, Mert Ö, Keskin B, Herkes İçin Photoshop CC,Detay Yayıncılık,2016
-A.Irmak , Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Epsilon Yayınevi,2006
-Garfield, Simon, and Sabri Gürses. Tam benim tipim: Bir font kitabı. Domingo, 2012.
Diğer Kaynaklar
-Dağ, Elif Songür. İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı. Grafik Kitaplığı, 2015.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hareketli grafik tasarım uygulamalarına giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta
Grafik Tasarım İlkelerinin anlatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
12. Hafta
Adobe Illustrator programında fırça kullanımı ve fırçalar ile çalışmak
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
13. Hafta
Adobe Illustrator programında çizgiler üzerinden çalışmak
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
14. Hafta
Adobe Illustrator programında boyama araçları ve ileri renk kullanımı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Tasarım ilkelerini öğrenmiş olacaklar
ÖÇ-2
Hareketli grafik tasarım süreciyle ilgili prensipleri uygulayabilecek
ÖÇ-3
Adobe Photoshop programını kullanarak piksel tabanlı tasarım yapabilecekler
ÖÇ-4
Adobe Illustrator programı ile vektörel öğeleri tasarlayabilecekler
ÖÇ-5
Perspektif, renk ve estetik kavramlarına dair bilgi sahibi olacaklardır
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek