Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA KURAMI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3003 3 YENİ MEDYA KURAMI 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 İletişim kuramı olarak medyayı anlamak,  gelişen teknolojiyle birlikte değişen ve dönüşen medyayı, kuramsal boyutlarda ele almak ve değerlendirmek amaçtır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 14.00-16.45, Cats Sanal Oda.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Betimlemek, açıklamak, çözümlemek, örneklemek, eleştirmek, sorgulamak.

Temel Kaynaklar -Filiz Aydoğan. Yeni Medya Kuramları (2017). Der Yayınları
Diğer Kaynaklar -Güncel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni medya çalışmalarına genel bir bakış Sözlü anlatım
2. Hafta Teknolojik Yaklaşımlar çerçevesinde medya kavramının ele alınması. Sözlü anlatım
3. Hafta Teknolojik belirlenimcilik tartışmalarının değerlendirilmesi Sözlü anlatım
4. Hafta Yeni Medya ve Kamusal Alan ekseninde tartışmaların değerlendirilmesi Sözlü anlatım
5. Hafta Ağ Toplumu kavramsallaştırmasının değerlendirilmesi Sözlü anlatım
6. Hafta Lev Manovich’in bakışıyla yeni medyayı anlatmak. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta Dijital ekonomi eksenindeki tartışmaların değerlendirilmesi Sözlü anlatım
9. Hafta Katılım kültürü çerçevesinde yeni medyayı değerlendirmek Sözlü anlatım
10. Hafta Kişiselleştirme eksenindeki tartışmalar çerçevesinde yeni medya ortamlarını değerlendirmek Sözlü anlatım
11. Hafta Sosyal medya eksenindeki kuramsal tartışmaların değerlendirilmesi Sözlü anlatım
12. Hafta Sosyal medya eksenindeki kuramsal tartışmaların değerlendirilmesi Sözlü anlatım
13. Hafta Nesnelerin İnterneti ekseninde gelişen araçlar bağlamındaki yeni medya çalışmalarını değerlendirmek Sözlü anlatım
14. Hafta Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan güncel çalışmalara genel bakış. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yeni medya kuramının tarihsel süreç içerisindeki değişimini tanımlayabilecek
ÖÇ-2Yeni medya kuramındaki farklı yaklaşımları ifade edebilecek
ÖÇ-3Yeni medya kuramlarının toplumsal yaşamdaki yeri ve önemini belirtebilecek
ÖÇ-4Yeni medya kuramlarını güncel yaşamla ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5Dijitalleşme süreci ile yeni medya kuramları arasında ilişki kurabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5