Öğrencilerin görsel iletişim alanında, yeni medya ortamlarındaki farklı mecralarda içerik üretimine yönelik yaratıcı tasarım becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Yazılı ya da görsel içeriğin dijital mecralarda tasarım yetisi kazandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Dide Akdağ Satır
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15.00-17.45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK1B11/19-AK1B07/09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Tanımlamak, açıklamak, örneklemek, uygulamak.
Temel Kaynaklar
-E.H.Gombrich, ‘Sanatın Öyküsü’, (Çev.Erol Erduran, Ömer Erduran), 2007, Remzi Kitabevi.
-Çellek Tülay, Sağocak A. Mehtap, (2014), Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi.
-Gregor Krisztian , Nesrin Schlempp-Ülker , Arif Ortakmaç (Çevirmen), (2017), Fikirleri Görselleştirmek Bir Profesyonel gibi Tasarım Yapıp Sunmak 6. Basımdan Çeviri, literatür Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel sanat kavramlarına giriş, ışığın yapısı hakkında bilgilendirme
Sözlü anlatım
2. Hafta
Görsel anlatım temel ilkelerinden çizgi, nokta ve ışık çalışması anlatımı
Sözlü anlatım
3. Hafta
Görsel anlatım temel ilkelerinden çizgi, nokta ve ışık çalışması
Uygulama
4. Hafta
Çizgi, zıtlık, denge, ritim çalışması
Uygulama
5. Hafta
Nokta, zıtlık, denge, ritim çalışması
Uygulama
6. Hafta
Doku çalışması
Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Renk bilgisi
Uygulama
9. Hafta
Renk bilgisi
Uygulama
10. Hafta
Sıcak- soğuk renk kontrastı, Komplementer (tamamlayıcı) renk kontrastı, Simultane kontrast
Uygulama
11. Hafta
Renk çalışmaları (4 ödev)
Uygulama
12. Hafta
Tipografi kavramının anlatılması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Web Sayfası-Proje Tasarım
Uygulama
14. Hafta
Web Sayfası-Proje Tasarım
Uygulama
15. Hafta
Web Sayfası-Proje Tasarım
Uygulama
16. Hafta
Web Sayfası-Proje Tasarım
Uygulama
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Görsel Tasarım ilkelerini öğrenerek tasarım yapabilecek.
ÖÇ-2
Görsel düşünme mantığını geliştirecek.
ÖÇ-3
Yaratıcı görsel işler üretebilecek.
ÖÇ-4
Somut fikirleri soyutlama yaparak aktarabilecek.
ÖÇ-5
Özgün anlatım dilini geliştirecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek