Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER III

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM3005 3 SEMİNER III 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Ders kapsamında, öğrencinin teorik bilgi ve eğitiminin yanı sıra, sosyal, kültürel, siyasal ve ekonomik gelişmeleri takip etmesinin sağlanması, konusunda uzman sektör temsilcileri ile bir araya gelerek, kendi kariyerlerinin temellerini oluşturmalarına yardımcı olunması amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKZB1
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



- Anlatım, Sunum, Sektör temsilcileriyle buluşma, soru sorma, değerlendirme

 

Temel Kaynaklar

- JONES Matt, MARSDEN Gary, Mobile Interaction Design, John Wiley & Sons Ltd, Glasgow, 2006.

- PREECE J., ROGERS Y, SHARP H., Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, John  Wiley & Sons, Inc., New York, 2002.

- SALVENDY Gavriel, Human Factors And Ergonomics, ‪John Wiley & Sons, New York, 2012.

Diğer Kaynaklar

Diğer - CASTELLS Manuel, The rise of the network society: information age, economy society and culture, Wiley-Blackwell, 2009.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yeni iletişim teknolojilerine giriş Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
2. Hafta Etkileşimli medyanın gelişimi Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
3. Hafta Etkileşimli teknolojik araçların gelişimi Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
4. Hafta Etkileşimli teknolojik araçların gelişimi Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
5. Hafta İnsan-bilgisayar etkileşimine giriş Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
6. Hafta Etkileşim tasarımı prensipleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Kullanıcı Deneyimi Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
9. Hafta Ergonomiye giriş : Mobil ergonomiye ve Web ergonomisine kavramsal bakış Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
10. Hafta Web tasarımı için kullanılabilirlik prensipleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
11. Hafta Mobil araçlar için kullanılabilirlik prensipleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
12. Hafta Sosyal medya ve tasarım Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
13. Hafta Çevrimiçi kullanıcı davranışları analizleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
14. Hafta Mobil kullanıcı davranışları analizleri Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Edinilen temel kuramsal bilgileri uygulama alanlarında kullanabilecek.
ÖÇ-2Uygulama planları ile takvim hazırlayabilecek.
ÖÇ-3Sektörel briflerin stratejik hedeflerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Sektörel brifler doğrultusunda kampanya ve etkinlik taslakları hazırlayabilecek
ÖÇ-5Sektör-üniversite işbirlikleri çerçevesinde organizasyonlar düzenleyerek mesleki uygulamaları pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5