Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YENİ MEDYA UYGULAMALARI II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4002 4 YENİ MEDYA UYGULAMALARI II 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla hareketli grafiklerin tasarım ve uygulama süreçlerini pratik ederek, ileri tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanabilmeleridir. 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Pazartesi, 12:00-17:45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B0910
Görüşme Saatleri ve Yeri -Perşembe, 11.00-13.00-Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi , AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 -Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim

Temel Kaynaklar

 -Şahin C, Mert Ö, Keskin B, Herkes İçin Photoshop CC,Detay Yayıncılık,2016

 

 -A.Irmak , Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Epsilon Yayınevi,2006

 

-Garfield, Simon, and Sabri Gürses. Tam benim tipim: Bir font kitabı. Domingo, 2012.

Diğer Kaynaklar

 -Dağ, Elif Songür. İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı. Grafik Kitaplığı, 2015.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Dersi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta Renk Yönetimi ve Renk Teorisi Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
3. Hafta Tasarım Kuramlarının Dijital Ortamda Anlatımı Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
4. Hafta Görsel Bir İfade Aracı Olarak Tipografi ve Görsel Etki Uygulamaları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
5. Hafta İleri Fotoğraf Manipülasyonu ve Restorasyon Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
6. Hafta İleri Fotoğraf Manipülasyonu ve Restorasyon Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
7. Hafta Abstrakt Kompozisyonlar Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav.
9. Hafta Dijital Ortamda,Nokta Çalışmaları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
10. Hafta Dijital Ortamda, Çizgi, Form,Doku, Işık ve Renk Çalışmaları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
11. Hafta Filtre ve Efekt Uygulamaları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
12. Hafta Filtre ve Efekt Uygulamaları Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
13. Hafta History Art Brush (Sanatsal Fırça) Uygulaması Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
14. Hafta Dijital Sanat İzleri Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
15. Hafta Proje Çalışmaları ve Değerlendirme Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
16. Hafta Proje Çalışmaları ve Değerlendirme Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
17. Hafta Proje Çalışmaları ve Değerlendirme Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, tasarım yapabilmek ve estetik bir bakış açısına sahip olabilmek üzere tasarım unsurları, renk kullanımları gibi temel prensipler hakkında teorik bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2Hareketli grafik tasarım programlarını yetkin bir şekilde kullanacak.
ÖÇ-3Hareketli grafik öğelerinin üretim ve tasarım süreçleri ile ilgili teknik beceri ve deneyim kazanacak.
ÖÇ-4Hareketli grafik tasarım öğelerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-5Gerçekleştirilen hareketli grafik çalışmalarının çeşitli sektör ve disiplinlerle ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5