Dersin amacı, öğrencilerin sınıf içi uygulamalar aracılığıyla hareketli grafiklerin tasarım ve uygulama süreçlerini pratik ederek, ileri tasarım programlarını etkin bir biçimde kullanabilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Özkök Şişman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Pazartesi, 12:00-17:45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1B0910
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 11.00-13.00-Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi , AK 1D 13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
Temel Kaynaklar
-Şahin C, Mert Ö, Keskin B, Herkes İçin Photoshop CC,Detay Yayıncılık,2016
-A.Irmak , Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Epsilon Yayınevi,2006
-Garfield, Simon, and Sabri Gürses. Tam benim tipim: Bir font kitabı. Domingo, 2012.
Diğer Kaynaklar
-Dağ, Elif Songür. İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı. Grafik Kitaplığı, 2015.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş Dersi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
2. Hafta
Renk Yönetimi ve Renk Teorisi
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
3. Hafta
Tasarım Kuramlarının Dijital Ortamda Anlatımı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
4. Hafta
Görsel Bir İfade Aracı Olarak Tipografi ve Görsel Etki Uygulamaları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
5. Hafta
İleri Fotoğraf Manipülasyonu ve Restorasyon
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
6. Hafta
İleri Fotoğraf Manipülasyonu ve Restorasyon
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
7. Hafta
Abstrakt Kompozisyonlar
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav.
9. Hafta
Dijital Ortamda,Nokta Çalışmaları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
10. Hafta
Dijital Ortamda, Çizgi, Form,Doku, Işık ve Renk Çalışmaları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
11. Hafta
Filtre ve Efekt Uygulamaları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
12. Hafta
Filtre ve Efekt Uygulamaları
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
13. Hafta
History Art Brush (Sanatsal Fırça) Uygulaması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
14. Hafta
Dijital Sanat İzleri
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim
15. Hafta
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
16. Hafta
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
17. Hafta
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
Proje Çalışmaları ve Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, tasarım yapabilmek ve estetik bir bakış açısına sahip olabilmek üzere tasarım unsurları, renk kullanımları gibi temel prensipler hakkında teorik bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-2
Hareketli grafik tasarım programlarını yetkin bir şekilde kullanacak.
ÖÇ-3
Hareketli grafik öğelerinin üretim ve tasarım süreçleri ile ilgili teknik beceri ve deneyim kazanacak.
ÖÇ-4
Hareketli grafik tasarım öğelerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-5
Gerçekleştirilen hareketli grafik çalışmalarının çeşitli sektör ve disiplinlerle
ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek