Dersin amacı, dijital içerik üretimi ve dijital içerik pazarlaması ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır. Dijitalleşmeyle dönüşen içerik ve pazarlama dünyasının dinamiklerini tanıtmak ve değişen tüketici yapısına uygun, yaratıcı ve katılımcı içerikleri oluşturmak ile ilgili stratejik bilgilerin örnekler aracılığıyla aktarılması dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 13.00-14.45,Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKB18
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar
-C.C.Chapman , Ann Handley . Dijital Çağda İçerik Üretiminin Kuralları: Mediacat Yayınları, 2012
-Ann Handley, Herkes Yazabilir, Mediacat yayınları, 2015
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijital içerik üretimi temel kavramları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta
Dijital içerik pazarlama dinamikleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta
Tüketici-dijital içerik ilişkisi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta
Sosyal medya dinamikleri
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta
Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta
Bloglar ve içerik üretimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Dijital portal, viki, forum ve topluluk üretimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta
Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta
Online İtibar Yönetimi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta
Arama motoru optimizasyonu
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta
Sosyal medya analizi
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta
Örnek çalışmaları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta
Çevrimiçi ölçümleme araçları
Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Görsel okur yazarlık becerileri gelişecek.
ÖÇ-2
Eleştirel ve yaratıcı düşünme yeteneği gelişecek.
ÖÇ-3
Uygun araç ve teknoloji seçimi ve kullanımı konularında yetkinleşecek.
ÖÇ-4
Hedef kitleye uygun, dikkat çekici konu başlıkları seçebilecek. İçeriğe tipografik düzenleme
yapacak ve görsel materyallerle destekleyebilecek.
ÖÇ-5
Üretilen içeriği arama motoru alışkanlıklarına göre düzenleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek