Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4004 4 DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Dersin amacı, dijital içerik üretimi ve dijital içerik pazarlaması ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır. Dijitalleşmeyle dönüşen içerik ve pazarlama dünyasının dinamiklerini tanıtmak ve değişen tüketici yapısına uygun, yaratıcı ve katılımcı içerikleri oluşturmak ile ilgili stratejik bilgilerin örnekler aracılığıyla aktarılması dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Nurhan Yel
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri -Perşembe, 13.00-14.45,Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AKB18
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1-D-08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, Örnek olaylar, Sınıf içi tartışma
Temel Kaynaklar -C.C.Chapman ,  Ann Handley . Dijital Çağda İçerik Üretiminin Kuralları: Mediacat Yayınları, 2012
-Ann Handley, Herkes Yazabilir, Mediacat yayınları, 2015
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijital içerik üretimi temel kavramları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
2. Hafta Dijital içerik pazarlama dinamikleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
3. Hafta Tüketici-dijital içerik ilişkisi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
4. Hafta Sosyal medya dinamikleri Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
5. Hafta Sosyal medya ve dijital içerik üretimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
6. Hafta Bloglar ve içerik üretimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Dijital portal, viki, forum ve topluluk üretimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
9. Hafta Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
10. Hafta Online İtibar Yönetimi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
11. Hafta Arama motoru optimizasyonu Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
12. Hafta Sosyal medya analizi Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
13. Hafta Örnek çalışmaları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
14. Hafta Çevrimiçi ölçümleme araçları Ders anlatımı, örnek olaylar, sınıf iç tartışma
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Görsel okur yazarlık becerileri gelişecek.
ÖÇ-2Eleştirel ve yaratıcı düşünme yeteneği gelişecek.
ÖÇ-3Uygun araç ve teknoloji seçimi ve kullanımı konularında yetkinleşecek.
ÖÇ-4Hedef kitleye uygun, dikkat çekici konu başlıkları seçebilecek. İçeriğe tipografik düzenleme yapacak ve görsel materyallerle destekleyebilecek.
ÖÇ-5Üretilen içeriği arama motoru alışkanlıklarına göre düzenleyebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5