Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SEMİNER IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM4005 4 SEMİNER IV 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Ders kapsamında; yeni medya alanındaki gelişmeler, güncel konular ve olgular ders kapsamında ele alınacak ve tartışılacaktır. Bu bağlamda derste öğrencilerin kendi alanlarında uzmanlaşmaları amaçlanmaktadır. 

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam edebilmesi, ders sırasında ve ödev hazırlama aşamasında ekip çalışması yapabilmesi, kurallara ve zamanlamaya uyması.
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Salı, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZA2
Görüşme Saatleri ve Yeri -Salı, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Sözlü anlatım, sınıf içi tartışma ve uygulama.

Temel Kaynaklar

 

-          Yeni Medya ve Gençlik, Duygu Dumanlı Kürkçü, Kriter Yayınları, 2016.

-          Dijital Kaos, Tanol Türkoğlu, Epsilon Yayınları, 2022.

-          Yeni Medya ve İletişim, Sami Çöteli, Kriter Yayınları, 2019.

-          Herkese Bilim Teknoloi Dergisi, 2022-2023.

Diğer Kaynaklar -Sektörel araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış Dersi Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Sınıf içi tartışma Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta Genel tekrar Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta Video çekimde aydınlatmanın yapılması. Aydınlatma araçları ile uygulama Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta Ödev konularının ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Ödev konularının ele alınması Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Sınıf içi tartışma Değerlendirme
15. Hafta Ödev Sunumları Değerlendirme
16. Hafta Ödev Sunumları Değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2Kuramsal bilgileri proje oluştururken uygulayabilecek
ÖÇ-3Özgün ve yaratıcı bir proje çerçevesi hazırlayabilecek
ÖÇ-4Proje ile ilgili stratejik hedeflerini tanımlayabilecek
ÖÇ-5Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5