Ders kapsamında; yeni medya alanındaki gelişmeler, güncel konular ve olgular ders kapsamında ele alınacak ve tartışılacaktır. Bu bağlamda derste öğrencilerin kendi alanlarında uzmanlaşmaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam edebilmesi, ders sırasında ve ödev hazırlama aşamasında ekip çalışması yapabilmesi, kurallara ve zamanlamaya uyması.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Salı, 13.00-14.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK ZA2
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Salı, 17.00-18.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi. AK 1D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, sınıf içi tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar
- Yeni Medya ve Gençlik, Duygu Dumanlı Kürkçü, Kriter Yayınları, 2016.
- Yeni Medya ve İletişim, Sami Çöteli, Kriter Yayınları, 2019.
- Herkese Bilim Teknoloi Dergisi, 2022-2023.
Diğer Kaynaklar
-Sektörel araştırmalar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış Dersi
Sözlü anlatım, Uygulama
2. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
4. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Sınıf içi tartışma
Sözlü anlatım, Uygulama
6. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım, Uygulama
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
10. Hafta
Video çekimde aydınlatmanın yapılması. Aydınlatma araçları ile uygulama
Sözlü anlatım, Uygulama
11. Hafta
Yeni medya alanındaki güncel konuların ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Ödev konularının ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta
Ödev konularının ele alınması
Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Sınıf içi tartışma
Değerlendirme
15. Hafta
Ödev Sunumları
Değerlendirme
16. Hafta
Ödev Sunumları
Değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
İlgi alanı doğrultusunda seçeceği bir konuyu derinlemesine araştırabilecek
ÖÇ-2
Kuramsal bilgileri proje oluştururken uygulayabilecek
ÖÇ-3
Özgün ve yaratıcı bir proje çerçevesi hazırlayabilecek
ÖÇ-4
Proje ile ilgili stratejik hedeflerini tanımlayabilecek
ÖÇ-5
Gerçekleştireceği projeyi sözlü ve yazılı olarak yetkin bir şekilde ifade edebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek