Dersin amacı, dijital içerik yönetimi ve dijital içerik pazarlaması ile ilgili temel bilgilerin aktarılmasıdır. Dijitalleşmeyle dönüşen içerik ve pazarlama dünyasının dinamiklerini tanıtmak ve değişen tüketici yapısına uygun, yaratıcı ve katılımcı içerikleri oluşturmak ve yönetmek ile ilgili stratejik bilgilerin örnekler aracılığıyla aktarılması dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceren Bilgici Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 09.00-10.45, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, AKZD2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Ann Handley, Herkes Yazabilir, Mediacat yayınları, 2015
Diğer Kaynaklar
-Güncel makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijital içerik yönetimi temel kavramları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Dijital içerik pazarlama dinamikleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Dijital İçerik Yönetimi Temel Prensipleri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Dijital İçerik Pazarlamasının Kuralları
Sözlü anlatım
5. Hafta
Sosyal medya ve dijital içerik yönetimi
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sosyal medya ve dijital içerik yönetimi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara sınav
8. Hafta
Dijital İçerik Yönetimi Sosyal Medya Analizi Sunumları
Sözlü anlatım
9. Hafta
Dijital İçerik Yönetimi Sosyal Medya Analizi Sunumları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dijital İçerik Yönetimi Sosyal Medya Analizi Sunumları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital İçerik Platformlarının Gelişimi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Sosyal Medyada Dijital İçerik Yönetimi ve Youtube
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sosyal Medyada Dijital İçerik Yönetimi ve Youtube
Sözlü anlatım
14. Hafta
Dijital İçerik Yönetimi Örnekleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Dijital içerik yönetimi temel kavramlarını tanımlayabilecek
ÖÇ-2
Dijital içerik yönetimi ilkeleri tanımlayabilecek
ÖÇ-3
Kullanıcı davranışları ile dijital içerik ilişkisinin önemini belirtebilecek
ÖÇ-4
Dijital içerik ile dijital pazarlamayı ilişkilendirebilecek
ÖÇ-5
Dijital içerik yönetimi ilkelerini sosyal medya üzerinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek