Dersin amacı öğrencilerin reklamcılık alanı ve teknolojideki gelişmelerle birlikte ortaya çıkan dijital ortamların reklamcılık açısından ne gibi değişimler ve yenilikler meydana getirdiği hakkında bilgi sahibi olmaları ve dijital reklam ortamlarının özelliklerini kavramalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Çarşamba, 11.00-12.45, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir.
-Açıklamak, çözümlemek, örneklemek
Temel Kaynaklar
-Ders notları
-Konu ile ilgili akademik makaleler
-Advertising 2.0, Tracy L.Tuten., Praeger.2008. Digital Advertising, Andrew McStay. Palgrave MacMillan.
-Advertising and New Media, Christina Spurgeon, Routkedge
-Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Gözde Dedeoğlu, Sentez Yayıncılık
-Dijital Reklamcılık ve Gençlik, R. Gülay Öztürk. Beta Yayınevi
-Sosyal Medya, Yeşim Güçdemir, Derin Yayınları, Tolga Kara, Beta Basım Yayım
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş dersi
Sözlü anlatım
2. Hafta
Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Reklamcılık Tanımı, İşlevleri ve Amaçları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Reklam ve İkna. Reklamın İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller.
Sözlü anlatım
5. Hafta
İnternetin gelişimi, yeni medya özellikleri, yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Yeni medya, pazarlama ve reklam ilişkisi
Sözlü anlatım
7. Hafta
Ara sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Dijital reklam türleri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dijital reklam türleri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Dijital reklam türleri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ödev sunumları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Ödev sunumları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Ödev sunumları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Reklamcılıkla ilişkili genel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Dijital reklamcılık kavramını ve dijital reklam ortamlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-3
Dijital reklam ortamları ve geleneksel geleneksel reklam ortamları arasında karşılaştırmalar yapabilecek.
ÖÇ-4
İnternetin gelişimi ve iletişim alanındaki dönüşümünü tanımlayarak değişim sürecini değerlendirebilecek.
ÖÇ-5
Dijital reklam türlerini detaylı şekilde açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek