Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL REKLAMCILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM5004 5 DİJİTAL REKLAMCILIK 2/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin reklamcılık alanı ve teknolojideki gelişmelerle birlikte ortaya çıkan dijital ortamların reklamcılık açısından ne gibi değişimler ve yenilikler meydana getirdiği hakkında bilgi sahibi olmaları ve  dijital reklam ortamlarının özelliklerini kavramalarını sağlamaktır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ceyda Deneçli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -Çarşamba, 11.00-12.45, Cats Sanal Oda
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders İstanbul Kültür Üniversitesi Cats Sisteminde açılan sanal sınıflarda %100 Senkron olarak işlenecektir. 



-Açıklamak, çözümlemek, örneklemek

Temel Kaynaklar

-Ders notları

-Konu ile ilgili akademik makaleler

-Advertising 2.0, Tracy L.Tuten., Praeger.2008. Digital Advertising, Andrew McStay. Palgrave MacMillan.

-Advertising and New Media, Christina Spurgeon, Routkedge

-Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Gözde Dedeoğlu, Sentez Yayıncılık

-Dijital Reklamcılık ve Gençlik, R. Gülay Öztürk. Beta Yayınevi

-Sosyal Medya, Yeşim Güçdemir, Derin Yayınları, Tolga Kara, Beta Basım Yayım

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş dersi Sözlü anlatım
2. Hafta Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi Sözlü anlatım
3. Hafta Reklamcılık Tanımı, İşlevleri ve Amaçları Sözlü anlatım
4. Hafta Reklam ve İkna. Reklamın İşleyiş Sürecine İlişkin Modeller. Sözlü anlatım
5. Hafta İnternetin gelişimi, yeni medya özellikleri, yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması Sözlü anlatım
6. Hafta Yeni medya, pazarlama ve reklam ilişkisi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi Sözlü anlatım
9. Hafta Dijital reklam türleri Sözlü anlatım
10. Hafta Dijital reklam türleri Sözlü anlatım
11. Hafta Dijital reklam türleri Sözlü anlatım
12. Hafta Ödev sunumları Sözlü anlatım
13. Hafta Ödev sunumları Sözlü anlatım
14. Hafta Ödev sunumları Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Reklamcılıkla ilişkili genel kavramları tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Dijital reklamcılık kavramını ve dijital reklam ortamlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-3Dijital reklam ortamları ve geleneksel geleneksel reklam ortamları arasında karşılaştırmalar yapabilecek.
ÖÇ-4İnternetin gelişimi ve iletişim alanındaki dönüşümünü tanımlayarak değişim sürecini değerlendirebilecek.
ÖÇ-5Dijital reklam türlerini detaylı şekilde açıklayabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5