Yeni Medya Uygulamaları III. dersinin devamı niteliğinde olan bu derste ileri kodlama ve yazılım süreçleri uygulatılmaya devam edilecektir. Sınıf içi projeler ile öğrencilerin aplikasyon, mobil oyun vb. etkileşim ürünleri tasarlamaları amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-Perşembe, 13.00-15.45 / 16:00-18:45. Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, 1B 07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
-Perşembe, 10.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi, Sanat ve tasarım Fakültesi, 1D 11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
- Illustrator CC – M.Hikmet AYDINGÜLER, Abaküs Kitap
-Yeni Başlayanlar için JavaScript – Fahrettin ERDİNÇ, Abaküs Kitap
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
ActionScript 3.0 ile ileri kodlamaya giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
2. Hafta
Do ve while döngülerinin kullanımı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
3. Hafta
HitTestObject mantığı
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
4. Hafta
Keyboard ve Mouse işlemlerine giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
5. Hafta
Keyboard ve Mouse fonksiyonlarının uygulatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
6. Hafta
Multi-Touch işlemleri ile dokunmatik tasarım süreçlerini
anlatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
7. Hafta
Multi-Touch işlemleri ile dokunmatik tasarım süreçlerini
sınıf içi uygulatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Arttırılmış gerçeklik (augmented reality) giriş
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
10. Hafta
Mimik (gesture script) ve arttırılmış gerçeklik ilişkisinin
anlatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
11. Hafta
Mimik (gesture script) ve arttırılmış gerçeklik ilişkisinin
uygulatılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
12. Hafta
Masaüstü oyun ve uygulamalara yönelik
(*.exe ve *.dmg) çıkış alınması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
13. Hafta
Mobil oyun ve uygulamalara yönelik (*.apk ve *.ipa)
çıkış alınması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
14. Hafta
Final Projelerinin verilmesi ve finale yönelik sınıf içi
uygulama yapılması
Ders anlatımı, Bilgisayar üzerinden uygulamalı eğitim.
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler ileri kodlama programlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
İleri kodlama ve programlama dillerini kullanabilecek.
ÖÇ-3
Yazılım ve tasarım olguları arasında ilişki kurabilecek.
ÖÇ-4
Multi-Touch, ActionScript 3.0 gibi uygulama programlarını kullanabilecek.
ÖÇ-5
Öğrenciler öğrendikleri teknik ve teorik bilgiler doğrultusunda tasarım ve üretim yapabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek